فرماندار جلفا:

پایانه مرزی نوردوز جوابگوی ترددها نیست

1401/09/23 - 19:04 - کد خبر: 83229
پایانه مرزی نوردوز

نصر: فرماندار جلفا گفت: با توجه به افزایش تردد کامیون‌ها از پایانه مرزی نوردوز از ۱۵۰ دستگاه در روز به بیش از ۵۰۰ دستگاه طی ماه های اخیر، متاسفانه زیرساخت‌های موجود جوابگوی حجم بالای ترددها نیست.

به گزارش نصر، اسماعیل عطاپور در جلسه ساماندهی پایانه مرزی نوردوز اعلام کرد: به همین منظور طی روزهای گذشته با جلسات متعدد و پیگیری های انجام شده، مقدمات ایجاد پس کرانه (۱) ویژه کامیون های ترانزیتی در شهر سیه رود فراهم شده است و در روزهای آتی شاهد گشایش آن خواهیم بود.
وی افزود: به منظور تسریع در ارائه خدمات به کامیون ها، محوطه تخلیه و بارگیری متعلق به شرکت خدمات گمرکی و انبارهای عمومی هم به بیرون از محوطه پایانه انتقال می یابد.
فرماندار جلفا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی بیشترین مرز را با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان دارد بیشترین صادرات نیز از طریق پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز صورت می گیرد که در رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد.
در این جلسه در خصوص تسهیل در تردد مسافر و کامیون های ترانزیتی و همچنین تسریع در استقرار دستگاه ایکس ری مسافری در پایانه نوردوز تصمیم گیری شد.
پایانه نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس تنها مرز مشترک ایران با کشور ارمنستان است و دروازه ورود ایران به بازار اوراسیا محسوب می شود.
ارزش کالاهای صادر شده از گمرک نوردوز در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد افزایش داشته است.
پایانه مرزی نوردوز در مرز ایران و ارمنستان در زمینی به مساحت هشت هکتار طراحی شده است و دارای یک باب سالن مسافری، ساختمان های انتظامات، محوطه های دسترسی، ساختمان تجاری و پارکینک است.
۲ پایانه مرزی جلفا و نوردوز به ترتیب در ۱۳۲ و ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند.
۱. پس‌کرانه به زمینهای واقع در پشت بندرگاه‌ها گفته می‌شود که نقش پشتیبانی و تأمین و رساندن کالاهای صادراتی به بندرگاه و پخش و جذب کالاهای وارداتی از بندر را عهده‌دار هستند.
 انتهای پیام/

پژوهشیار