حسینی خبر داد:

تصویب لایحه حمایت از زنان در کمیسیون اجتماعی مجلس

1401/09/23 - 18:08 - کد خبر: 83226
جلسه

نصر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب «لایحه حمایت از زنان» در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:‌ مقرر شده است تا در فاصله کوتاه این لایحه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش نصر، سیدکریم حسینی از تصویب لایحه حمایت از زنان در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:‌ این لایحه در مدت زمان خوبی توسط کمیته تخصصی زنان و خانواده مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: این لایحه در چندین نوبت بین کمیسیون و کمیته تخصصی رد و بدل شد و تک تک مواد آن که بیش از 50 ماده دارد به علاوه تبصره های آن مورد بررسی قرار گرفت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: عنوان لایحه نیز به این شکل شد که «حمایت از زنان» است و در واقع حمایت به معنای عام کلمه اعم از جزئیات وقایعی که ممکن است بانوان در تمامی سنین، مراحل زندگی،‌ فضای اداری و خانواده با آن روبرو شوند که مورد بررسی قرار گرفته که به چه شکلی می توانیم قوانینی که در گذشته وجود داشته را برای حمایت از زنان تقویت کنیم و هم اینکه چنانچه نقصی در برخی از قوانین وجود داشته اصلاح شود.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: برخی از قوانین ممکن است بر اساس میزان جزای آنها در حدی نبوده که بتواند بازدارنده باشد که این موارد تشدید شد و قرار بر این شد که اگر به هر شکلی حرمت و شخصیت بانوان مورد هجمه قرار بگیرد در برابر آنها این قوانین مصوب شوند.
حسینی در پایان گفت: همچنین مقرر شد که در فاصله کوتاهی نیز این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار