مدیر شعب بانک مهر ایران در آذربایجان شرقی:

هیچ صف وام ازدواج و فرزند آوری در بانک مهر ایران وجود ندارد / تاکید بر بانکداری اسلامی است

1401/09/23 - 14:59 - کد خبر: 83209
ایمان صمدی

نصر: مدیر شعب بانک مهر ایران در آذربایجان شرقی گفت: هیچ صف وام فرزندآوری و ازدواج در شعب این بانک وجود ندارد و در عرض یک هفته پرداخت می شود.

به گزارش نصر، ایمان صمدی، مدیر شعب بانک مهر ایران در آذربایجان شرقی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس این بانک برگزار شد، گفت: بانک قرض بانک الحسنه مهر ایران یک بانک اجتماعی است که در سال ۱۳۸۶  تاسیس شد و هم اکنون باد۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور فعالیت دارد.
وی در ادامه افزود: این بانک با شعار بانکداری اسلامی تاسیس شده و هیچ گونه فعالیت تجاری انجام نمی دهد و هدفش توانمند سازی و تلاش برای فقر زدایی می باشد که با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حمایت از اشتغال، ازدواج، افزایش قدرت خرید و ... پا به عرصه اقتصادی گذاشته است.
مدیر شعب بانک مهر ایران در استان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ میلیون مشتری در این بانک وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به رویکرد بانکداری اجتماعی در حال حاضر ۱۳ میلیون نفر از تسهیلات قرض الحسنه مهر ایران استفاده می کنند و هدف اصلی این بانک توسعه بانکداری بر بستر خدمات الکترونیک است و در همین راستا بانک مهر ایران نخستین بانکی است که فرآیند بدون کاغذ را شروع کرده است و در شعب این بانک کاغذ از روند فعالیت این بانک حذف شده است.
صمدی افزود: اخیرا سامانه پرداخت وام آنلاین نیز فراهم شده و مشتریان می توانند بدون حضور در شعب تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند. همچنین سال گذشته فرآیند افتتاح حساب الکترونیکی شده است و امروزه ۷۰ درصد افتتاح حساب ها به صورت الکترونیکی و اینترنت بانک انجام می شود و در کل می توان گفت تمام اقدامات این بانک به صورت دیجیتالی است و شاه بیت بانک مهر ایران این است که تمامی خدمات بدون حضور مشتریان در شعب قابل ارائه می باشد.
وی در خصوص طرح مهریار گفت: در این طرح به همه سازمان های خصوصی و دولتی پیشنهاد دادیم اگر نهادها حقوق و مزایای پرسنل خود را از این بانک پرداخت کنند، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تا ۲۰۰ میلیون تومان توسط این بانک صورت خواهد گرفت.
صمدی همچنین با اشاره به استقبال نهادها از این طرح خاطر نشان کرد: با استقبال نهادها از این طرح، بانک قرض الحسنه در تمام کشور رشد ۶۰ درصدی داشته است بطوریکه منابع بانک تا ۱۴.۰ هزار میلیارد ریال رسیده است و استان آذربایجان شرقی در همین زمینه ۸۱ درصد رشد داشته است.
مدیر شعب بانک مهر ایران در ادامه با بیان اینکه هیچ صف وام فرزندآوری و ازدواجی در شعب این بانک وجود ندارد و در عرض یک هفته پرداخت می شود، گفت: تمام مراجعان وام های خود را دریافت کرده اند و اولین بانک کشور هستیم که هیچ مراجعی در صف دریافت وام نداریم و ۸۰ درصد سهمیه سال استان را پرداخت کردیم. همچنین ۷۰۰ مورد ارجاعی وام فرزندآوری به بانک مهر ایرانیان داشتیم که از این تعداد ۱۲۰ مورد برگشت داده شده و بقیه پرداخت شده است که در مجموع بیش از سه هزار وام فرزند آوری و ازدواج پرداخت شده است.
ایمان صمدی در پایان اظهار داشت: بیش از ۱۲۵ هزار نفر در این بانک افتتاح حساب کرده اند و حدود ۵۰ درصد مشتریان تسهیلات دریافت کرده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار