سرپرست هیات کشتی استان؛

ستاره های کشتی آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است

1401/09/22 - 17:02 - کد خبر: 83120
شهرام دبیری

نصر: سرپرست هیات کشتی آذربایجان‌شرقی از روند رو به رشد این رشته در استان خبرداد و گفت: ستاره های کشتی استان و علاقه‌مندی به این رشته رو به افزایش است.

به گزارش نصر، شهرام دبیری روز سه شنبه در گفت و گو  اظهار کرد: کشتی استان در سال های گذشته متکی به تک ستاره هایی چون ایوب بنی نصرت، پرویز هادی، مسعود هاشم زاده و یکی دو چهره سرشناس دیگر بود، اما با برنامه هایی که از سوی هیات در زمینه های استعدادیابی و شناسایی و پرورش استعدادهای نهفته صورت گرفته و همچنین برگزاری مسابقات کشتی استانی، این رشته در استان در مسیر رشد و ترقی قرار گرفته و به تبع آن تعداد کشتی گیران مطرح استان و حاضر در تیم ملی های ملی نیز افزایش یافته است.
وی گفت: کشتی رشته اول کشور بوده و جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارد و آذربایجان‌شرقی نیز در دهه ۶۰ یکی از قطب‌های کشتی کشور بود، در حال حاضر هم در کشتی آزاد و هم کشتی فرنگی چهره‌های جوانی داریم که در آینده برای استان و تیم ملی افتخار آفرینی خواهند کرد.
دبیری همچنین از نگاه ویژه هیات به کشتی شهرستان‌ها خبرداد افزود: در سال‌های اخیر ورزش از مرکزیت تبریز خارج شده، پیشرفت‌های خوبی در این رشته داشته ایم و در شهرهایی مانند میانه و ملکان شاهد ظهور ستاره ها هستیم و یقین داریم نظیر این ستاره ها در شهرستان های دیگر نیز وجود دارد که با برنامه ریزی و اندکی توجه، شناسایی و رشد می یابند.
وی از هیات های کشتی شهرستان خواست تا با برپایی مسابقات درون شهرستانی و حضور در سالن ها و خانه های ورزش روستایی، استعدادهای نهفته این رشته را شناسایی کرده و زمینه را برای رشد و پیشرفت آنها آماده کنند.
سرپرست هیات کشتی آذربایجان شرقی که سابقه قهرمانی مسابقات دانشجویی کشور را نیز دارد، در مورد عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی کشتی عنوان کرد: در مجموع تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جام جهانی عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که البته اگر برخی مشکلات پیش نمی آمد به طور تیم ملی در این مسابقات قهرمان می شد.
کشتی گیرانی همچون محسن مصطفوی در وزن ۸۶ کیلوگرم آزاد و ابوالفضل چوپانی در وزن ۸۷ کیلوگرم فرنگی از آذربایجان شرقی در ترکیب تیم ملی حضور دارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار