گزارش/

اگر پاهایتان در سرما متورم می‌شود/ این‌ علائم نشانه‌های پای مردابی است!

1401/09/21 - 23:53 - کد خبر: 83041
پای مردابی

نصر: پای مردابی به دنبال قرار گرفتن پا در معرض سرما یا رطوبت یا هر دو به طور طولانی مدت به وجود می‌آید.

به گزارش نصر، پای مردابی به دنبال قرار گرفتن پا در معرض سرما یا رطوبت یا هر دو به طور طولانی مدت به وجود می‌آید. مانند راه رفتن طولانی مدت در مرداب و باتلاق یا عرق کردن پا در پوتین‌های بدون منفذ. هنگام خستگی، کم‌آبی بدن، بی‌حرکتی و استفاده از کفش‌های تنگ احتمال صدمه بافتی بیشتر است.
در ابتدا پاها سرد و بی‌حس است. مریض احساس می‌کند روی پشم راه می‌رود. محدودیت حرکت مفاصل وجود دارد و مریض برای ایجاد تعادل هنگام راه رفتن پاها را از هم جدا و باز روی زمین می‌گذارد. پاها متورم، سرد و دارای لکه‌های صورتی- ارغوانی یا سفید هستند.
فرد را باید از محیط سرد و مرطوب دور کنیم و اجازه دهیم تا خود به خود گرم شود. بعد از گرم کردن، پاها پر خون، گرم و قرمز می‌شوند. گز گز و مور مور شدن و درد شدید مانند شوک الکتریکی به خصوص هنگام راه رفتن ایجاد می‌شود. این علائم ممکن است هفته‌ها ادامه پیدا کنند. در موارد شدید، خونریزی در داخل پوست، زخم و تاول ایجاد می‌شوند و ممکن است به طرف گانگرن (مرگ بافت بدن به دلیل عدم جریان خون) پیش رود.
همچنین به علت آسیب اعصاب و دیگر بافت‌ها ممکن است حساسیت به سرما و بی‌حسی به طور دائمی و اختلالاتی در ساختمان استخوانی پا ایجاد شود.
همشهری
انتهای پیام/

پژوهشیار