رئیس سازمان صمت استان؛

نحوه فعالیت معادن آذربایجان‌ شرقی شفاف می‌شود

1401/09/20 - 09:50 - کد خبر: 82875
صابر پرنیان در دفتر نصر

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که با بهره‌مندی از ظرفیت سامانه جامع تجارت؛ نحوه فعالیت معادن آذربایجان‌شرقی شفاف می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه در طول دو ماه گذشته 160 معدن در سامانه جامع تجارت کد شناسه اخذ کرده اند و اطلاعات تولیدات 111 معدن در این سامانه درج شده و تا پایان بهمن ماه اطلاعات تمام معادن ثبت خواهد شد؛ به عبارتی فعالیت تمام معادن استان شفاف خواهد شد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان امروز در جلسه شورای معادن استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری مزایده 226 محدوده معدنی فردا در آذربایجان شرقی خبر داد، گفت: در مدت زمان فرصت قانونی 15 روز مزایده معادن استان 35 نفر شرکت کرده بودند که با تمدید 10 روز این آمار به 127 مورد افزایش یافت.
وی افزود: با برگزاری این مزایده سرمایه گذاران برای فعال سازی معادنی که عمدتا در سال های گذشته تعطیل بودند شرکت می کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با توجه به این که در دانشگاه پیام نور رشته زمین شناسی و معدن وجود دارد بنا بر این موضوع اطلس معادن استان را از این دانشگاه پیگیر هستیم که در این زمینه اقدامات مقدماتی انجام شده و این موضوع به کمک اساتید و دانشجویان رشته معدن و زمین شناسی در حال تدوین است.
پرنیان در خصوص وضعیت معادن سنگ آذرشهر افزود: با توجه به خواسته معدنکاران سنگ آذرشهر توافق شده است در کنار معادن بستری برای فراوری مواد معدنی ایجاد شود.
وی با بیان این که خانه معدن، نظام مهندسی معدن و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در فعال سازی معادن استان پای کار هستند، تاکید کرد: ثبت تمام اطلاعات و رصد فعالیت معادن اقدام بزرگی در بخش معدن است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین وضعیت معادن پوکه، شن و ماسه منطقه باسمنج گفت: به منظور رفع مسایل و مشکلات مردم و انجام یک اقدام کارشناسی در تمام بازدیدها از کارشناسان خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن کمک می گیریم تا مسایل و مشکلات این بخش به صورت همه جانبه بررسی و رفع شود.
پرنیان با اشاره به اجرای بند 5 ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه در رابطه با تخصیص یک درصد از فروش معادن به اماکن خسارت دیده افزود: چهار شهرستان مراغه، سراب، هشترود و کلیبر گزارشی مبنی بر تخریب راه ها ارایه کرده اند که در این زمینه در حال مستندسازی این موارد هستیم.
وی گفت: میزان اخذ حقوق معادن دولتی از هزار و 400 میلیارد به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که در این زمینه از برنامه جلو هستیم و پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از صد درصد حقوق معادن دولتی برای اولین بار در استان اخذ شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار