پیگیری ها نشان می‌دهد:

تداوم بلاتکلیفی رجیستری آیفون ۱۴

1401/09/19 - 18:26 - کد خبر: 82842
آیفون 14

نصر: پیگیری ها نشان می‌دهد همچنان تصمیمی برای رجیستر شدن آیفون ۱۴ گرفته نشده، اما این مدل تلفن همراه در بازار بسته به ویژگی‌های آن، از نزدیک به ۵۲ تا ۹۹ میلیون تومان فرخته می‌شود.

به گزارش نصر، تقریبا از مهر ماه آیفون ۱۴ وارد ایران شد. اما پیگیری ایسنا نشان می‌دهد که بعد از گذشت بیش از دو ماه هنوز خبری از رجیستر شدن این کالا نیست.
طبق اظهارات قبلی عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، موبایل‌های آیفون ۱۴ که در حال حاضر در بازار هستند به صورت قاچاق یا از طریق رویه مسافری به کشور وارد شده و رجیستر نشده است.
گفتنی است هر کالایی که از طریق رویه مسافری وارد شود، اگر در گمرکات اظهار شده باشد، می‌تواند رجیستر شود، اما اگر اظهار نشده باشد، غیر قانونی است و رجیستر هم نمی‌شود. اما در حال حاضر مسئله این است که اصلاً رجیستر شدن یا نشدن آیفون ۱۴، تعیین تکلیف نشده است. البته اگر کالایی به صورت قانونی از رویه مسافری وارد شده باشد، اجازه استفاده تجاری ندارد و نباید خرید و فروش شود. اما در این زمینه خلاء قانونی وجود دارد و این کالاها در بازار فروخته می‌شوند.
او همچنین هشدار داده بود که فروشندگان و مردم از خرید و فروش کالایی که از رجیستر شدن آن اطمینان ندارند و کد رجیستری ندارد، اجتناب کنند.
چرا که اگر این موبایل‌ها رجیستر نشود، به عنوان دستگاه ثانویه‌ای که در شبکه ارتباطی کشور فعال نخواهد شد، قابل استفاده است.
این شرایط در حالی است که موبایل‌های آیفون ۱۴ در بازار و فضای مجازی به فروش می‌رسد. بررسی قیمت‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ بسته به ویژگی‌های آن، از حدود ۵۲ تا ۹۹ میلیون تومان قیمت دارد.
پیشتر گمانه‌زنی‌هایی از تصمیم گیری درباره رجیستر شدن آیفون ۱۴ در آذر ماه منتشر شده بود، اما تا لحظه نوشته شدن این گزارش تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار