مدیرکل حراست شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران:

امسال خرید تضمینی گندم ۱۳۰ درصد افزایش یافت 

1401/09/19 - 12:25 - کد خبر: 82791
گندم، کشاورزی

نصر: مدیرکل حراست شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال میزان خرید تضمینی گندم در کشور ۱۳۰ درصد افزایش یافت و وجوه مربوط به آن به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شد.  

به گزارش نصر، مهدی خواجوی روز شنبه در آیین معارفه سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: ۸۲ هزار میلیارد تومان وجه گندم به حساب کشاورزان واریز شد که نشان از همت دولت برای تامین امنیت غذایی است.
وی خاطرنشان کرد: اخیرا سازمان فائو اعلام کرده است که ایران با یک درصد از جمعیت جهان ۱.۵ درصد ذخایر گندم و محصولات استراتژیک را دارد که بر این اساس نگرانی در تامین گندم مورد نیاز وجود ندارد.
مدیرکل حراست شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران افزود: شرایط خوبی به لحاظ ذخیره گندم در کشور حاکم و وضعیت در این باره مطلوب است و با وجود تحریم ها بستر امن مناسب ایجاد شده است.
مدیرکل حراست شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: تحریم های ظالمانه در این زمینه با برنامه‌ریزی خوب کمرنگ و بی اثر شده است.
وی با تاکید بر اهمیت تامین امنیت غذایی در جامعه گفت: هر کشور که توانایی تامین امنیت غذایی را بدون خدشه داشته باشد آن جامعه آرامش خواهد داشت و در این زمینه تامین امنیت غذایی از رسالت های وزارت جهاد کشاورزی و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران است.
در این آیین از زحمات "سید جلال موسوی تقدیر" و "احمد نامور" به عنوان سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی معرفی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار