خبر/

ثبت‌نام آزمون گردشگری آغاز شد

1401/09/17 - 10:22 - کد خبر: 82619
آزمون

نصر: دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری از آغاز ثبت‌نام آزمون جامع دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری خبر داد.

به گزارش نصر، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: آزمون جامع دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری هر سال توسط دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری در دو نوبت به‌صورت سراسری در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.
نوبت دوم این آزمون امسال، روز جمعه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ در هفت عنوان دوره و در دو نوبت، همزمان و در ساعات تعیین شده در استان­‌های دارای متقاضی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته دوره‌های مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی، راهنمایان طبیعت‌گردی و نیز دوره راهنمایان زمین‌گردشگری در نوبت اول و دوره‌های مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، کارشناس ارزیابی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری  و نیز دوره مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری در نوبت دوم برگزار می‌شود.
ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در این آزمون از چهارشنبه ۱۶ آذرماه آغاز شده و تا جمعه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱ ادامه دارد. ثبت‌نام از طریق سامانه آموزش گردشگری به نشانی http://edutourism.mcth.ir  امکان‌پذیر بوده و متقاضیان می‌توانند برای انجام کلیه فرایندهای مربوط به آزمون از طریق این سامانه اقدام کنند.
فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی گردشگری با حداقل مدرک کارشناسی و تمام افرادی که دوره های کوتاه مدت آموزش گردشگری را در آموزشگاه‌های مجاز گذرانده و موفق به دریافت مجوز از این مؤسسه‌ها شده‌اند، امکان شرکت در آزمون جامع گردشگری را دارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار