مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

اوقاف آذربایجان شرقی از کارخانه‌های واقع در عرصه وقفی حمایت می‌کند

1401/09/16 - 10:56 - کد خبر: 82507
بازدید

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: این اداره کل از کارخانه‌های واقع در عرصه وقفی برای ارتقای شاخص‌های تولید داخلی حمایت می‌کند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، روز چهارشنبه در بازدید از کارخانه تولید قطعات کمک فنر واقع در شهرک صنعتی بعثت با اشاره به برنامه‌های اداره کل اوقاف در زمینه حمایت از تولید و اشتغال زایی، افزود: این شرکت که در عرصه موقوفات قائم مقام فراهانی واقع شده است، توان بسیار بالایی برای توسعه فعالیت‌های خود دارد و این اداره کل آماده حمایت از این کارخانه است.
وی اظهار داشت: ارتقای بهره وری، کمک به توسعه تولیدات داخل و اشتغال زایی جوانان از اهداف اصلی اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور بوده و به تبع آن، این اداره کل نیز در این راستا فعالیت می کند.
مدیرعامل کارخانه تولید قطعات کمک فنر در تبریز نیز در این بازدید گفت: این شرکت در سال ۹۲ با هدف تولید قطعات خودرویی تاسیس شده و نخستین تولیدکننده قطعات کمک فنر خودرو در شمالغرب کشور است.
عبداله زاده، با بیان اینکه این شرکت در ۱۰ سال گذشته تولیدکننده اصلی قطعات کمک فنر بوده و به دنبال توسعه فعالیت‌های خود است، افزود: ظرفیت‌ روزانه این شرکت تولید ۲ هزار قطعه است.
وی اظهار داشت: این شرکت در یک شیب صعودی قرار داشته و تلاش می شود تا ۲ سال آینده به تولید ۲۰ هزار قطعه در روز برسد و عنوان تولیدکننده نخست قطعات کمک فنر کشور را کسب کند.
عبداله زاده، ادامه داد: ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت کار می‌کنند که با توسعه شرکت و حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه از آن، قرار است تا ۲ سال آینده تعداد شاغلان مستقیم آن به یک هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، مراحل اجرایی شهرک صنعتی بعثت با ۱۰هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور فعالیت خود را همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم آغاز کرد و در طول هشت ماه کاری به مرحله واگذاری رسید.
این شهرک صنعتی به خاطر قرار گرفتن در منطقه ای استراتژیک، جذابیت های خاصی برای بخش خصوصی دارد و واقع شدن در مسیر بزرگراه تبریز- بازرگان، تبریز - منطقه آزاد ارس، همجواری با خطوط آهن و فرودگاه، گمرک و منطقه ویژه اقتصادی سهلان، عبور خطوط برق و گاز از محوطه این شهرک صنعتی، دسترسی آسان به مرکز استان و بازارهای فروش داخلی و خارجی از جمله مزیت های اختصاصی این شهرک صنعتی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار