پاکو خمز کیست؟/

آشنایی با سرمربی جدید تراکتور

1401/09/15 - 15:53 - کد خبر: 82449
متفرقه

نصر: پاکو خمز اسپانیایی به عنوان سرمربی جدید تراکتور در ادامه فصل روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

به گزارش نصر، فرانسیسکو پاکو خمز مارتین، سرمربی ۵۲ ساله اهل اسپانیا است که زنوزی برای هدایت تراکتور در ادامه فصل انتخاب کرده است.
تیم تراکتور که از ابتدای فصل با بردیف نمایش خوبی ارائه کرده بود، در تعطیلات فصل با خروج این مربی تصمیم به ادامه رقابت ها با یک مربی اسپانیایی گرفته است.
خمز که در دوران فوتبالی خود در تیم هایی همچون کوردوبا، رئال مورسیا، رایو وایکانو، دپورتیودلاکرونا و رئال ساراگوسا اسپانیا بازی کرده است، از سال ۲۰۰۷ با تیم با تیم آلکالا وارد عرصه مربیگری شده و تاکنون هدایت تیم‌هایی نظیر کوردوبا، کارتاخنا، لاس پالماس، رایو وایکانو، گرانادا، کروز آزول و ایبیزا را برعهده داشته است.
این مربی با رایو وایکانو در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ موفق شد در دیداری حساس رئال مادرید را در چارچوب هفته سی و پنجم شکست دهد و همچنین دو هفته بعد از سد والنسیا بگذرد که دوران اوج این مربی بود اما در آخرین تجربه سرمربیگری، پاکو با ایبیزا نتایج چندان خوبی کسب نکرد و در پایان فصل نیز از این تیم جدا شد. او از تابستان ۲۰۲۲ بدون تیم است و حالا هدایت تراکتور را برعهده می‌گیرد.
البته خمز مدتی هم بیرون از اسپانیا مربی گری کرده و دوره کاری خارج از اسپانیا برای خمس به حضور در لیگ مکزیک برمی‌گردد که او پس از چند بازی هدایت گرانادا، به تیم معروف کروز آزول رفت و در ۴۸ بازی، ۱۷ برد، ۱۸ تساوی و ۱۳ باخت را تجربه کرد. به عبارتی تراکتور نخستین تجربه آسیایی این چهره لالیگایی خواهد بود.
نکته مهم این است که پاکو خمس در تمام این سالها مشغول فعالیت بوده و در لالیگا یک و دو تجارب زیادی را به دست آورده و حالا به عنوان یک چهره مشهور وارد فوتبال ایران می‌شود.
براساس اعلام باشگاه تراکتور مدت قرارداد این مربی فعلا مشخص نیست و تا پایان هفته در تبریز حضور خواهد یافت.
انتهای پیام/

پژوهشیار