رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی؛

رونمایی از ۲۰ محصول دانش بنیان/ رویکرد جدید پارک علم و فناوری تقاضا محوری است

1401/09/14 - 23:51 - کد خبر: 82370
متفرقه

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۲۰ محصول جدید در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان رونمایی شد.

به گزارش نصر، سعید جعفری راد در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی ها و ظرفیت‌های جدید شرکت‌های دانش بنیان در تبریز برگزار می شود، گفت: بیش از ۲۰ محصول جدید در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان رونمایی شد و ۴۰ محصول دیگر از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فناورمحور فعال نیز به نمایش گذاشته شد .
وی افزود: همزمان با این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی مختلفی در حوزه های متنوع از جمله تجاری سازی ، بازاریابی، مزایای دانش بنیان ها ، نقش دانش بنیان در حوزه سلامت ، استاندارد ها ، صادرات و واردات دانش بنیان ها و … ۱۴ لغایت ۱۷ آذرماه برگزار می شود. .
وی با اشاره به برگزاری اخیر رویداد تانا و نمایشگاه رینوتکس، ادامه داد: به دلیل فاصله نزدیک این رویدادها سعی کردیم تولیدات جدید را به نمایش بگزاریم، دوچرخه قلب که نمونه خارجی ان ۷۵ میلیون تومان قیمت دارد اما تولید نمونه داخلی ۲۴ میلیون تومان،لباس پاکبان دارای جی پی اس و تجهیزات نوری کم مصرف و... جزئی از این طرح ها هستند.
رئیس پارک علم و فناوری استان، اضافه کرد:خوشبختانه استقبال خوبی از نهادهای مختلف در روز اول نمایشگاه صورت گرفت.
وی در ادامه به کسب عنوان پارک برتر در تعاملات بین المللی و گرنت فناوری توسط پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: افتتاح پردیس نوآوری و فناوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی، ایجاد اولین پردیس فناوری مس در ورزقان از موفقیت های اخیری است که استان در حوزه فناوری به دست اورده است.
جعفری راد افزود: در حال حاضر، ۲۶۲ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد که ۷۲ مورد در پارک  مستقر هستند و ۱۳ میلیارد تومان حمایت مالی از محل تسهیلات از این شرکت ها شده است.
وی با بیان اینکه رویکرد پارک علم و فناوری از ایده محوری به تقاضا محور تغییر کرده است، افزود: با همین تغییر رویکرد، میزان صادرات به سه میلیون و ۵۹۹ میلیون دلار توسط واحد فناور و دانش بنیان رسیده است و پنج هزار و 200 اشتغال زایی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان، به عنوان پارک  تیپ اول است که در حوزه ارزیابی شرکت ها می توانند نقش داشته باشند انتخاب شده است، ادامه داد: واگذاری اراضی پارک به شرکت های دانش بنیان نیز ادامه دارد اما نیاز به حمایت ارگان های دیگر نیز هست.
لازم به ذکر است ؛ این نمایشگاه ۱۴ لغایت ۱۷ آذرماه جاری از ساعت ۱۰ الی ۱۷ در مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری استان واقع در شهرک اندیشه برگزار می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار