خبر/

اولین سفر بن زاید به دوحه بعد از پایان تحریم قطر

1401/09/14 - 17:20 - کد خبر: 82350
دیدار

نصر: رئیس دولت امارات بعد از گذشت دو سال از پایان تحریم چهار کشور امارات، عربستان، مصر و بحرین علیه قطر امروز وارد دوحه پایتخت این کشور شد و درباره روابط دوجانبه با امیر قطر گفت وگو کرد.

به گزارش نصر، رئیس دولت امارات بعد از گذشت دو سال از پایان تحریم چهار کشور امارات، عربستان، مصر و بحرین علیه قطر امروز وارد دوحه پایتخت این کشور شد و درباره روابط دوجانبه با امیر قطر گفت وگو کرد.
خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات امروز (دوشنبه) در سفری رسمی وارد قطر شد.
این اولین سفر بن زاید به قطر بعد از بهبود روابط عربستان و هم پیمانانش با این کشور است.
خبرگزاری امارات اعلام کرد که سفر بن زاید در پاسخ به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و با توجه به روابط برادرانه میان دو کشور انجام شده است.
بن زاید در توییت خود درباره این سفر نوشت: وارد دوحه شدم که میزبان موفق جام جهانی است. به برادرم تیمم بن حمد و ملت برادر قطر این دستاورد را تبریک می گوییم.
او افزود: روابط برادارانه و راههای تقویت و توسعه آن در راستای منافع مشترک را مورد بحث قرار دادم.
تنش در روابط بین قطر و چهار کشور امارات، عربستان، بحرین و مصر در گذشته باعث شده بود که این چهار کشور قطر را تحت محاصره و تحریم قرار دهند.
هدف امارات، عربستان، بحرین و مصر فشار بر مقامات قطری برای تغییر موضع آنها درباره مسائل داخلی و منطقه ای بود اما آنها در آن زمان اعلام کردند که از استقلال و حاکمیت خود دست نمی کشند.
قطر در نهایت با همکاری با دیگر کشورهای منطقه توانست زیر فشارها دوام آورد و با تغییر معادلات منطقه ای، چهار کشور تحریم کننده در نهایت در دو سال پیش اجلاس "العلا" مجبور شدند که به سمت آشتی و رفع تنش با قطر حرکت کنند.
این اولین سفر بن زاید به قطر از زمان اجلاس العلا و پایان تحریم قطر است.
انتهای پیام/

پژوهشیار