خاتمی:

وزارت بهداشت برای اجرای عدالت در پرداختی‌های کادر سلامت ورود کند

1401/09/14 - 16:54 - کد خبر: 82346
بیمارستان

نصر: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به سیاست گذاری جهت برقراری عدالت و تناسب در پرداختی‌های کادر سلامت ورود کند.

به گزارش نصر، سید مرتضی خاتمی در گفت‌وگو اظهار کرد : با وجودی که وزارت بهداشت، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را شروع کرده اما هنوز تناسب پرداخت‌ها بین کادر سلامت وجود ندارد.
وی توضیح داد: ایجاد تناسب پرداختی‌ها بین خود پزشکان و بین پزشکان و پرستاران از ضروریات است. مثلا پرداخت سهم عادلانه در بین کادر اتاق عمل اعم از جراح، کمک جراح، متخصص بیهوشی و تکنسین ها؛این روند شامل تعرفه های رشته‌های مختلف پزشکی مانند رشته های داخلی و جراحی، از جمله رشته های روانپزشکی، اطفال و داخلی نیز حاکم است. همچنین پزشکان شاغل در حوزه بهداشت و شاغلین حوزه درمان.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تناسب پرداخت در بین کادر سلامت باشد، گفت: فقدان عدالت در پرداختی ها، حلقه مفقوده نظام سلامت است که باید وزارت بهداشت به آن ورود کند؛ وزارت بهداشت همگام با اقدامات جاری خود، باید سیاست گذاری جهت برقراری تناسب و تعادل در پرداخت اجزاء مختلف مجموعه های تحت مسئولیت خود داشته باشد تا انگیزش و گرایش حفظ و تقویت شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار