مشاور نوآوری و فناوری استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:

شرکت های دانش بنیان، نسل جدیدی از کارآفرینی

1401/09/14 - 13:55 - کد خبر: 82322
جلسه

نصر: مشاور نوآوری و فناوری استاندار آذربایجان شرقی گفت: شرکت های دانش بنیان نسل جدیدی از کارافرینان هستند و تلاش داریم در توسعه به آنها کمک کنیم تا شاهد اشتغالزایی، درامدزایی و گردش مالی جوانان توانمند باشیم و نقش خود را در توسعه اقتصاد ایفا کنیم.

به گزارش نصر، عبدالرضا فلاح در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی که به همت پارک علم و فناوری استان به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، به ظرفیت های بالای استان در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: تلاش هایی که در این حوزه انجام می شود  از جریان سازی پر قدرت شرکت های دانش بنیان شکل می گیرد.
وی افزود: این شرکت ها نسل جدیدی از کارافرینان هستند و تلاش داریم در توسعه به آنها کمک کنیم تا شاهد اشتغالزایی، درآمدزایی و گردش مالی جوانان توانمند باشیم و نقش خود را در توسعه اقتصاد ایفا کنیم.
مشاور نوآوری و فناوری استاندار آذربایجان شرقی  با بیان اینکه با همت مضاعف جوانان توانمند شاهد رشد شرکت های دانش بنیان و افزایش تولیدات بومی هستیم، افزود: برای حمایت از این شرکت ها از محل تبصره ۱۸ که سهم استان بود، ۱۶۵۰ میلیارد برای رشد و توسعه شرکت ها کمک شد و از دیگر منابع درآمدی لستا ز همواره سهم حمایتی شرکت های دانش بنیان اختصاص میابد‌.
فلاح افزود: هنوز بیش از ۴۰ درصد نیروی انسانی و توان استانی را بکار نگرفته ایم و به این نقطه رسیدیم، اگر از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم و دستگاه ها هم افزایی داشته باشند قطعا به جایگاه های بالاتری دست میابیم.
وی ادامه داد: با تفکر سنتی نمیتوان کمک حال شرکت های دانش بنیان بود متاسفانه همیشه نمیتوان با قوانین گذشته به فکر آینده بود بنابراین برای توسعه و کمک به رشد این شرکت ها به فکر روش های نوین باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار