معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد:

افزایش "مراکز آموزش عالی پرستاری" از ۳۰ به ۲۰۷ مرکز پس از انقلاب

1401/09/13 - 15:16 - کد خبر: 82217
پرستار

نصر: معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به ارتقاء دانش پرستاری بعد از انقلاب گفت: تا قبل از ‌پیروزی انقلاب در کشورمان تنها ۳۰ مرکز آموزش عالی پرستاری داشتیم اما بعد از شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی در کشورمان تا به امروز ۲۰۷ مرکز ‌آموزش ‌پرستاری فعالند.

به گزارش نصر، مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا در راستای تقدیر از پرستاران، آیین گرامیداشتی را با حضور 30 تن از پرستاران برجسته جبهه‌های امروز سلامت و امنیت در عرصه مقابله با کرونا و التیام آلام بیماران نیازمند برگزار و از تلاش‌ها و مجاهدت‌هایشان قدردانی کرد.
عباس عبادی؛ معاون پرستاری وزارت بهداشت در این مراسم و در جمع این پرستاران گفت: حدود یکصد سال است که در کشورمان مراکز پرستاری فعالیت دارند، تا قبل از ‌پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان تنها 30 مرکز آموزش عالی پرستاری داشتیم اما بعد از شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی در کشورمان تا به امروز 207 مرکز ‌آموزش ‌پرستاری در حال فعالیت‌ هستند و علاوه بر این 10 هزار دانشجو هم در رشته‌های‌ پرستاری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دانشجو داریم.
عبادی تأکید کرد: اکنون برای ارتقای سطح دانش حرفه‌ای پرستاران 12 رشته در مقطع کارشناسی ارشد تأسیس‌ شده است؛ از سوی دیگر فعالیت یک هزار و 50  بیمارستان در کشورمان نشان‌ دهنده رشد بیش از یک هزار درصدی به نسبت‌ پیش از انقلاب است.
در پایان این مراسم، تعدادی از خانواده شهدای پرستار و پرستاران برگزیده تهران نیز با اهدای هدایایی، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا حامی بیماران مبتلا به سرطان و صعب‌العلاج یک خیریه غیرانتفاعی و مردم‌نهاد است. توجه این خیریه رسیدگی و کمک به بیماران مبتلا به سرطان و صعب‌‌العلاج است که از پرهزینه‌ترین بیماری‌ها بوده و معمولاً درمان طولانی‌مدت و پرهزینه‌ای را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.
چهار دسته از خیّرین به این مؤسسه یاری می‌رسانند:
1. پزشکان و مراکز درمانی و دارویی که خدمات رایگان ارائه می‌دهند
2. خیّرین با پرداخت کمک‌های نقدی
3. مؤسسات مالی و اعتباری برای ارائه وام متناسب با نیاز بیماران
4. خیرین برای هزینه‌های اداری و اقدامات فرهنگی مؤسسه
انتهای پیام/

پژوهشیار