مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران:

افزون بر ۶ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفتند

1401/09/13 - 13:35 - کد خبر: 82203
بیمه سلامت

نصر: مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۶ میلیون نفر در کشور به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفتند.

به گزارش نصر، محمد مهدی ناصحی افزود: در بیمه همگانی تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته اند.
وی ضمن اشاره به خدمات بیمه سلامت در حوزه های نظام الکترونیک، نسخه الکترونیک و پیگیری اجرای پرونده الکترونیک، تصریح کرد: صندوق بیماری های خاص اعلام هزینه هایی مثل سرطان را مورد انجام قرار داده و منابع در این زمینه دیده شده که این‌ بیماری ها را در سیستم بارگذاری نموده و سعی کرده ایم این بیماران را که عمدتا نیازمند هستند، کمک های جدی به آنان داشته باشیم.
ناصحی افزود: لیست این بیماری ها به تدریج کامل شده و پرهزینه ها در کمیته های استانی پرونده ها رسیدگی می شود تا مبالغ مربوطه را پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: در بحث توانبخشی و اس ام‌آی کارهایی انجام شده طی تفاهم نامه با بهزیستی تفاهم نامه ارائه خدمت به معلولین بهزیستی مورد توجه قرار گرفته است که در این حوزه بتوانیم خدمت بیشتری ارائه کنیم و این جامعه هدف پرداخت هایشان کمتر شود.
به گفته ناصحی، مشکلات همکاران در بیمه مورد بررسی قرار خواهد گرفت، همچنین مسائل مربوط به فضای فیزیکی نیز مد نظر قرار می گیرد تا مجموعه ای شایسته برای شهروندان ایجاد شود.
مدیر عامل بیمه سلامت ایران در بخشی دیگر ارزیابی وضعیت موجود اجرای نظام‌ الکترونیک را مورد توجه قرار داد و افزود: افزایش قراردادها و رفع موانع و ارایه مشوق ها و نظام‌ ارجاع و پزشک خانواده در استان‌ها اجرایی شود و موسسات و انجمن هایی که دارند از نزدیک با نقطه نظرات آن‌ها آشنا شویم.
ناصحی در خصوص طرح دارویار گفت: طرح دارویار اقدام‌ مهمی بود برای اختصاص ارز دارو برای قیمت نهایی که مصرف کننده باید می‌پرداخت، هیچ دارویی از سیستم دارویی خارج نشده حتی تعدادی نیز اضافه شده و در تلاش هستیم به این تعداد نیز اضافه کنیم.
وی افزود: در زمینه بیماری های خاص نیز به صورت کشوری بیش از ۵۰ میلیون تومان هزینه هایشان پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار