سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

لایحه بودجه ۱۴۰۲ قبل از لایحه برنامه هفتم ارائه خواهد شد/ قانون برنامه ششم تمدید می‌شود

1401/09/13 - 12:21 - کد خبر: 82182
سید نظام الدین موسوی

نصر: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید مجلس و دولت در نشست مشترک بین دو قوه مسئله محوری و حل مشکلات اقتصادی در برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه است.

به گزارش نصر، در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی سید نظام موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس در خصوص نشست غیرعلنی و مشترک مجلس و دولت که با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رییسی جمهور و برخی از اعضای کابینه برگزارشد اظهار داشت: در ادامه نشست مشترک بین قوا، امروز میزبان اعضای هیات دولت بودیم که از ابتدای شکل‌گیری مجلس یازدهم جلسات متعددی بین مجلس و دولت برگزار شده بود و علاوه بر جلساتی که بین اعضای هیات دولت و نمایندگان انجام شده، اهتمام دو قوه برگزاری نشست های مشترک مجلس و دولت است.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس افرود: مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در نشست امروز مطرح شد و روسای کمیسیون های فرهنگی و برنامه و بودجه و ۶ نفر از نمایندگان در این نشست دیدگاه های خود مطرح کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: وزرای اطلاعات، صمت، بهداشت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور علاوه بر سخنان رییس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش هایی درباره حوزه تخصصی خود ارائه دادند.
موسوی ادامه داد: بر این اساس گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و تلاش هایی که دولت در رفع کمبود دارو داشته است، سفرهای استانی و شاخص های صنعت، خدمات و بازرگانی به مجلس ارائه شد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت :براساس آنچه که رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست مشترک امروز مجلس و دولت بیان کرد، برنامه هفتم توسعه که محصول مشترک این دولت و مجلس خواهد بود بلافاصله پس از ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، تدوین و به مجلس ارائه می‌گردد.
وی ادامه داد: بر اساس قانون ابتدا باید برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه گردد اما به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت در حال تکمیل لایحه بودجه است، اگر بنا باشد ابتدا لایحه بودجه به مجلس ارائه گردد باید مجوز لازم برای تمدید برنامه اخذ شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار