عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد: 

تفکر سابق در مترو همچنان پابرجاست/ فاز سه مترو مجوز بهره برداری ندارد

1401/09/13 - 10:32 - کد خبر: 82160
روح الله دهقان نژاد

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: خوشحال بودیم که در مترو تغییراتی صورت گرفته اما؛ تفکر سابق در مترو همچنان پابرجاست، حاضرم این را اثبات کنم.

به گزارش نصر، "روح الله دهقان‌نژاد" در صدمین جلسه علنی شورای شهر تبریز در اولین نطق میان دستور خود در شورای ششم، گفت: در این مدت تمام سعی مان این بوده که در راستای منافع شهری قدم برداریم. 
وی ادامه داد: این اولین سخنان میان دستور من است، تاکنون تلاش هایی که کرده ام خودم را قانع نکرده است چه برسد به مردم که خودشان را به تکلیف و مسئولیت انداخته و به ما رای داده اند. 
دهقان‌نژاد گفت: در این مدت تمام تلاشم را کرده و می‌کنم و هیچ گونه سستی نخواهم داشت، و از مردم عزیزم بابت این تلاش های ناکافی عذرخواهی می‌کنم.
وی تصریح کرد: به این شورا در رسانه ها گاها شورای انقلابی گفته می‌شود، اما به تعبیر من اگر دغدغه مردم را داشته باشیم و با مردم باشیم شورای انقلابی هستیم. 
عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد: بودجه سال 1402 را پیش رو داریم، نیاز است چندین مسائل شفاف را بررسی کنیم؛
بیایید از برخی اعداد و ارقام عبور کنیم و مسئله محور باشیم، چند عنوان و موضوع در بیاوریم که بعنوان مصالح و دغدغه های شهری است. 
وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: بیاید بگوییم سال آینده مشکل حمل و نقل تبریز را حل خواهیم کرد، خدمات محله ای و تمام مسیرگشایی ها را حل کنیم. 
وی با اشاره به پروژه‌ های نیمه تمام دوره های قبلی گفت: در 15 ماه اول شورای ششم درگیر چند پروژه بودیم اما چون در زمان خود انجام نشده بود بعنوان یک جنازه ماند و رویکرد ما را عوض کرد، اما بیایید کاری کنیم که بعد از ما شورا و شهردار بعدی با این مشکلات مواجه نباشد. 
رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت گفت: تلاش کردیم خزانه متمرکز در 1401 انجام یابد اما این خزانه متمرکز آن چه می گفتیم نبود و امیدواریم در 1402 شهرداری خزانه متمرکز را به درستی انجام دهد. 
وی تأکید کرد: در دیگر پروژه ها نیز همت کنیم و به عملکرد فرهنگی دقت کنیم، سازمان فرهنگی هنری تاکنون در حال اسباب کشی است و نتوانسته مشکلات خود را حل نماید. 
وی خطاب به شهرداری گفت: دخالت در اجرا نداریم اما این خواسته را داریم که مدیرانی را انتخاب کنید که به شورا اعتقاد داشته باشند، برخی نفرات باعث می‌شوند که عقب ماندگی ها بیشتر شود. 
دهقان نژاد با اشاره به تغییرات در سازمان حمل و نقل ریلی گفت: خوشحال بودیم که در مترو تغییراتی صورت گرفته اما؛ تفکر سابق در مترو همچنان پابرجاست، حاضرم این را اثبات کنم. 
وی خبر داد: فاز سه مجوز بهره برداری نداشته و غیرقانونی و از پیمانکار تحویل گرفته نشده است، به دنبال افتتاح و بهره‌برداری نباشیم. 
وی اضافه کرد: پیشنهادم این است که شهرداری از ابتدای 1401 مسائل ترافیکی در حوزه حمل و نقل را بازنگری کند، در حوزه ترافیک مسئول هستیم، با نام علم و تخصص وقت مردم را گرفته ایم و درخواست دارم شهرداری طرح های خودش را بازنگری کند. 
وی در ادامه به کم کاری برخی سازمان ها اشاره کرد و توضیح داد: با بعضی سازمان ها مسئولیت مشترک داریم، اما برخی اوقات به طرز شگفت انگیزی همان سازمان ها مسئولیتشان را انجام نمی‌دهند و به گردن شورا و شهرداری می اندازند، یکی از این مثال ها آموزش و پرورش است، سرویس های مدارس آموزش و پرورش مسئولیت خود را کنار گذاشت! 5 درصد پروانه های ساختمانی به حساب آموزش و پرورش مستقیما واریز می‌شود، هزینه ای که هر ماه حدود 1 میلیارد و 600 میلیون تومان است. 
وی ادامه داد: از آموزش و پرورش می‌خواهیم در این هشت ماه هزینه هایی که صرف شده را در اختیار نمایندگان مردم تبریز در شورای شهر بگذارند. 
انتهای پیام/

پژوهشیار