طاهری تشریح کرد؛

افزایش کیفیت خودروی داخلی با اجرای قانون ساماندهی خودرو

1401/09/13 - 09:06 - کد خبر: 82149
بازار خودرو

نصر: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که با اجرایی شدن قانون ساماندهی صنعت خودرو می توان انتظار بروز اتفاقات رو به جلویی در ارتقای کیفیت خودرو داخلی داشت.

به گزارش نصر، مصطفی طاهری در گفت‌وگو با اشاره به تاثیرات اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو گفت: این قانون به تازگی ابلاغ شده و هنوز آیین نامه اجرایی آن تدوین نشده است؛ البته در همین شرایط دولت لایحه‌ای برای اصلاح ماده ۱۰ آن مربوط به اسقاط خودرو را به مجلس ارائه کرد که به تصویب هم رسید.
وی ادامه داد: این درست نیست که تصور شود با اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو، قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند چون مولفه‌های بسیاری بر موضوع قیمت خودرو تاثیرگذار است؛ نمی‌توان انتظار داشت که با تورم موجود مواد اولیه تولید خودرو همچون ورق و فولاد افزایش قیمت داشته اما خودرو گران نشود. پس یک مولفه مهم وضعیت اقتصادی و گرانی کشور است.
طاهری درباره تاثیر اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو بر ارتقای کیفیت خودرو گفت: برای سنجش کیفیت خودرو سه پارامتر تنوع، امنیت و میزان مصرف سوخت یا همان هزینه نگهداری خودرو بررسی می‌شود؛ آمارها نشان می‌دهد که وضعیت این سه مولفه در یکی دو سال اخیر رو به جلو بوده منتها در مقایسه با دنیا عقب ماندگی زیاد داریم.با این شرایط اگر معیار رضایتمندی مردم باشد، مردم از خودروهای تولید داخلی رضایت ندارند.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در ارزیابی خودروهای تولید داخلی مولفه‌ای به نام «رقابت پذیری» تعیین شده است بدان معنا که اگر خودروی تولید داخل بتواند با خودروهای تولید کشورهای دیگر رقابت کند، وضعیت رو به جلوست و در غیر این صورت آن خودرو در حد محدوده‌ی خودمان است‌ و این آسیب زاست.
وی در پایان در جمع بندی بیان کرد: با تدوین آیین نامه ساماندهی خودرو می‌توان انتظار داشت که در مواردی مثل اسقاط و کیفیت خودرو شرایط تحولی و اتفاقات رو به جلویی رخ دهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار