مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای آذربایجان شرقی خبر داد:

موافقت با تخصیص چهار میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب در استان

1401/09/12 - 16:55 - کد خبر: 82124
آب

نصر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: در ١۵ ماهه دولت سیزدهم با تخصیص چهار میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب در آذربایجان شرقی موافقت شده است.

به گزارش نصر، "یوسف غفارزاه" با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای شهریورماه 1400، برای تخصیص آب مصارف شرب و بهداشت شهری و روستایی و تأمین کمبود آب در شهرها و روستاها به تعداد 37 مورد و با مجموع تخصیص حدود 4 میلیون متر مکعب موافقت شده است.
وی افزود: از جمله موارد مهم، موافقت با حفر 3 حلقه چاه با میزان برداشت هر کدام 25 لیتر در ثانیه جهت تأمین کمبود آب شرب شهر تبریز در زمان‌های بحرانی، موافقت با تخصیص آب به دو حلقه چاه با مجموع تخصیص 1.5 میلیون متر مکعب برای تأمین کمبود آب شرب شهر جدید سهند و تخصیص آب به مجتمع های روستایی در شهرستانهای هشترود، میانه، کلیبر و ... بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به مصارف صنعتی نیز گفت: در مصارف صنعتی نیز مشکل بیش از 150 مورد واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی، شهرک‌های صنعتی، مجتمع‌های گلخانه‌ای مدرن، پرورش ماهی و ... رفع شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای شهریورماه سال گذشته تا پایان آبان‌ماه امسال، مشکل ۳ واحدگلخانه‌ای مدرن و ۳۲ واحد پرورش ماهیان سردابی رفع شده است.
غفارزاده همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان هشترود به تعداد 50 مورد، شهرستان ملکان 38 مورد، شهرستان میانه 34 مورد و شهرستان بناب 19 مورد مشکلات آبی واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی رسیدگی شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار