وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اشتغالزایی یک تکفل اجتماعی است/ توجه ویژه به ظرفیت صادرات در مناطق مرزی

1401/09/12 - 13:25 - کد خبر: 82086
سید صولت مرتضوی

نصر: سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز رضایت از برگزاری اولین جلسه با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه ایجاد اشتغال نباید غیرفعال و ناامید باشیم چرا که این موضوع یک تکفل اجتماعی است. 

به گزارش نصر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به آذربایجان شرقی که در محل استانداری برگزار شد، با اظهار امیدواری از کاهش مشکلات این جامعه گفت: این جلسه اولین جلسه با کمیسیون اجتماعی مجلس بود که امروز در تبریز برگزار شد و در همین زمینه باید از اعضای کمیسیون قدردانی کنم. 
مرتضوی با بیان اینکه محدودیت هایی وجود دارد، گفت: متاسفانه در برخی موضوعات همچون معادن و اقتصاد دریامحور غفلت کردیم و اقتصاد کشور باید براساس آمایش استانی باشند لذا باید با همکاری مجموعه ها این مشکل را برطرف کنیم.
وی گفت: متاسفانه غفلت در بیان حقایق سبب شده است تا معاندین به تشویش اذهان عمومی بخصوص در قشر جوان بپردازند. امروزه در حوزه هایی که مسئولیت داریم باید خدمت رسانی بیشتر شود و متناسب با ظرفیت کار شود. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد:  البته در این وزارت اقدامات گسترده ای از جمله عبور از بنگاهداری و ورود به سهامداری انجام شده است. امروزه سهامداران یک تعاونی نانوشته هستند بنابراین بخش دیگری از دارایی ها و کارخانجات به تعاونی ها واگذار می شود.
وی با تاکید بر ایجاد توازن بین منابع و مصارف افزود: امروزه ۹۰ درصد سود شرکت ها بین سهامداران تقسیم شده است. دولت نیز باید در بخش های مهم مسلط باشد تا دچار چالش نشود. همانطور که یک غفلت باعث شد تا تیپیکو از ۹۰ میلیون واحد تولید به ۴۰ میلیون واحد برسد.
وزیر کار گفت: کشور دارای برخی ظرفیت هایی است که باید به بهترین نحو از آنها استفاده کرد. به طور مثال بخش خصوصی بسیار فعال است و باید به بهترین نحو از آنها بهره مند شد. همچنین در اکثر بخش ها به خصوص استان های مرزی امکان صادرات وجود دارد و باید این استان ها در سطح جهانی رقابت کنند.
وی در پایان گفت: این جلسه مجددا در تهران تکرار خواهد شد و تا برنامه ریزی برای پروژه های نیمه تمام به اتمام برسد. اولویت اول ما تکمیل پروژه های نیمه تمام درمانی است که در اسرع وقت به اتمام خواهد رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار