در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر تبریز مطرح شد:

یک استاد دانشگاه: امسال نمک پاشی نداریم/ محلول به جای نمک 

1401/09/06 - 10:24 - کد خبر: 81531
نمک پاشی

نصر: یک استاد دانشگاه گفت: امسال نمک پاشی نداشته و به جای آن محلول پاشی خواهیم داشت. 

به گزارش نصر، "ذاکر حمیدی" استاد دانشگاه در ابتدای نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز با اشاره به مضرات نمک پاشی گفت: نمک پاشی مضرات زیادی برای محیط زیست داشته و آسیب رسان است. 
وی ادامه داد: امسال در سطح شهر از نمک پاشی خودداری و راه‌کارهای مختلفی را بررسی کرده و محلولی را جایگزین کرده ایم. 
حمیدی تشریح کرد: در خصوص کارهای انجام شده در کلانشهر تبریز برای کاهش اثرات مضر زیست محیطی نمک کلرید سدیم استفاده خواهد شد، خرید نمک کلرید سدیم با ناخالصی کمتر از فلزات سنگین صورت گرفته و کنترل میزان جامد پاشی نمک کلرید سدیم و مخلوط کردن آن با ماسه انجام شده است. 
وی افزود: نمک های جاده عمدتا از کلرید سدیم، فرو سیانید و ناخالصی هایی مانند آلومینیوم، کلسیم و ‌.. همه این ها مولفه ها آلاینده های موجود در آب هستند و سطح شوری را تشدید می کنند.
حمیدی گفت: بر اساس استانداردها یا افزودن نیم تا دو درصد آهک در ترکیب آسفالت استحکام آن را در برابر رطوبت محیطی و یخ زدگی می افزاید. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با این روش هزینه کمتری برای ساخت و نگهداری صرف می شود، استفاده از قطعات با عمر بالا در سیستم محلول نمکی، سیستم اتوماتیک تنظیم آب، سیستم اتوماتیک تنظیم حجم محلول، تنظیم دقیق میزان غلظت نمک محلول و تولید محلول نمک در سریع ترین زمان ممکن بخشی از مزایای این طرح است. 
انتهای پیام/

پژوهشیار