استاندار آذربایجان شرقی:

تکمیل طرح‌های ناتمام شهری در اولویت قرار گیرد

1401/09/05 - 18:25 - کد خبر: 81500
دیدار

نصر: استاندار آذربایجان شرقی اتمام پروژه‌های راکد و نیمه‌تمام را یکی از اهداف دولت و سفارش رییس جمهور عنوان کرد و گفت: پروژه‌هایی که برای مردم مشکل ایجاد می‌کند باید سریع تکمیل شده و تقدیم شهروندان شود.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز شنبه در جریان افتتاح ایستگاه گازران قطار شهری تبریز، تکمیل و بهره‌برداری از این ایستگاه را یکی از اقدامات مهم شهرداری تبریز در راستای تکمیل پروژه‌های ناقص سال‌های گذشته دانست.
وی گفت: خوشحالیم که این پروژه مصادف با سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و در موعد مقرر با همت مدیریت شهری به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توانایی و تلاش‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ایجاب می‌کند که هیچ پروژه‌ای در تبریز راکد نماند، بر ضرورت تکمیل خط یک مترو تبریز تاکید کرد.
وی اعلام کرد: به شکل جدی پیگیر تهیه منابع مالی، پیمانکار و فاینانس خط دو مترو هستیم تا بخشی از مشکلات ترافیکی و تردد شهروندان برطرف شود.
استاندار آذربایجان شرقی از بابت تاخیرهای گذشته در اجرای برخی پروژه‌ها عذرخواهی کرد.

عزم جدی مدیریت شهری تبریز برای راه‌اندازی فاز یک خط دو مترو
شهردار تبریز از عزم جدی مدیریت شهری برای راه‌اندازی فاز نخست خط دو مترو این شهر خبر داد و گفت: با حمایت‌های استاندار در بحث فاینانس و اوراق مشارکت امیدواریم بتوانیم در مدت زمان کوتاهی فاز یک خط دو  مترو تبریز را احداث کرده و تقدیم شهروندان کنیم.
یعقوب هوشیار از رفع کامل نواقص خط یک مترو خبر داد و گفت: ایستگاه گازران ( ایستگاه ۱۴ ) قطار شهری تبریز طبق روزشمار و وعده‌ای که به شهروندان داده بودیم، به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه پیش از این ایستگاه لاله در موعد مقرر به بهره‌برداری رسیده بود، از تکمیل و افتتاح ایستگاه شماره ۱۳ در روز ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد و افزود: با رفع نواقصی که از گذشته وجود داشته، خدمات‌رسانی به شهروندان در خط یک مترو به طور کامل انجام می‌شود.
امروز همزمان با پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، ایستگاه گازران (شماره ۱۴) قطار شهری تبریز بر اساس روزشمار تعیین شده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
ایستگاه گازران با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و با دسترسی شمالی و جنوبی به اتمام رسیده است. هزینه های کل ایستگاه با احتساب پله‌برقی ها، آسانسورها، سیستم LPS، RS و دیگر تجهیزات به کار رفته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است.
این ایستگاه در عمق ۲۵ متری از سطح خیابان و به علت بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی و مجاورت با ساختمان های قدیمی با کار مهندسی دقیق و تخصصی اجرا شده است.
پنج هزار تن میلگرد در این پروژه به‌ کار رفته و ۱۲ کیلومتر سازه نگهبان به صورت شمع مسلح و پلاستیک برای آب‌بندی اجرا شده است.
بیش از ۴۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، بالغ بر ۲۸ هزار متر مربع قالب بندی سازه، ۷۲ هزار متر مکعب خاک برداری، پنج هزار متر مربع سنگ‌کاری و سه هزار و ۳۰۰ متر مربع کاشی‌کاری در این پروژه انجام شده است.
ایستگاه گازران (شماره ۱۴) متروی تبریز با سکوی جزیره‌ای با بهره گیری از توان معماران متخصص به صورت معماری ایرانی طراحی و اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی یکصد کیلومتر طراحی شده‌ است.
در حال حاضر خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۷.۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه ایل‌گلی تا ایستگاه نور در حال بهره‌برداری است.
 انتهای پیام/

پژوهشیار