خبر/

بررسی استقرار مجدد اورژانس هوایی در میانه با حضور فرمانده پایگاه هوانیروز تبریز

1401/09/03 - 20:48 - کد خبر: 81381
اورژانس هوایی

نصر: نشست بررسی استقرار دوباره اورژانس هوایی در شهرستان میانه با حضور سرهنگ خلبان «سلیمانی» برگزار شد.  

به گزارش نصر، نشست فنی بررسی استقرار مجدد در شهرستان «میانه» با حضور سرهنگ خلبان «بهروز سلیمانی» فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز، «مهدی اسماعیلی» مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و «مسعود سعادتی» فرماندار ویژه این شهرستان برگزار شد.  
فرماندار ویژه میانه در این جلسه با اشاره به اهمیت استفاده از اورژانس هوایی در امدادرسانی سریع به حادثه‌دیدگان، از اتمام ساخت آشیانه برای استقرار مجدد بالگرد در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: فاز اول این آشیانه در مساحتی نزدیک به ۸۰۰ متر مربع و با صرف هزینه ۱۰ میلیارد تومان احداث شده است.
وی افزود: اورژانس هوایی که پیش‌تر در میانه مستقر بود، علاوه بر محورهای مواصلاتی حادثه‌خیز میانه و روستاهای اطراف، به شهرستان چاراویماق و بخش‌هایی از استان زنجان نیز امدادرسانی می‌کرد اما به دلیل نبود آشیانه، خدمات آن متوقف شد.
فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز با ارزیابی مثبت محل استقرار بالگرد در این شهرستان، خواستار رفع برخی ایرادات و نواقص آن شد و اظهار داشت: با توجه به شعاع ۱۷۰ کیلومتری پرواز بالگرد اورژانس در شهرستان میانه، یقینا این بالگرد می‌تواند ناجی افراد بسیاری در این شعاع پروازی باشد و پیگیری‌های لازم در این زمینه درحال انجام است.
همچنین نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در این نشست به موضوع عدم امکان خدمات‌رسانی به بیماران و زنان باردار ساکن روستاها در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: وجود بالگرد اورژانس پشتوانه و تکیه‌گاه مناسبی در مواجهه با شرایط این‌چنینی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار