گروه مپنا اعلام کرد:

امکان تست موتورهای هواپیما در داخل کشور فراهم شد

1401/09/03 - 16:04 - کد خبر: 81364
موتور هواپیما

نصر: گروه مپنا اعلام کرد: دستیابی به امکان آزمون تمامی موتور‌های هواپیما‌های مسافربری و تجاری در کشور فراهم شده و این دستاورد باعث بهبود کیفیت ایمنی پرواز‌های مسافربری در ناوگان هوایی مسافری خواهد شد.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مپنا اعلام کرد برای نخستین بار از ظرفیت‌های خود در حوزه تعمیر موتور هواپیما‌های مسافربری رونمایی می‌‌کند؛ که یکی از این ظرفیت‌ها تعمیر موتور از نوع موتور‌های به کار رفته در ناوگان هواپیمایی مسافربری کشور است که در آن از قطعات تعمیر شده توسط متخصصان داخلی گروه مپنا مطابق با استاندارد‌ها و قوانین بین‌المللی هوایی استفاده شده است.
پیش‌تر، فاز اول پروژه تست و راه‌اندازی موتور هواپیمای مسافربری از نوع توربوفن بر روی استند طراحی شده ساخت داخل با موفقیت انجام شده بود. هدف اصلی بستر تست زمینی، راه‌اندازی اولیه موتور هواپیما بعد از ساخت قطعات یا تعمیر قطعات و انجام برخی آزمون‌هایی است که نیاز به فضای باز دارد.
تست انجام شده گام بسیار مهمی در دستیابی به امکان آزمون کلیه موتور‌های هواپیما‌های مسافربری و تجاری در کشور محسوب می‌شود. این دستاورد باعث بهبود کیفیت ایمنی پرواز‌های مسافربری در ناوگان هوایی مسافری خواهد شد.
از مهمترین ویژگی‌های بستر تست زمینی، قابلیت جابه‌جایی کلیه تجهیزات آن بر روی تریلی است. به این ترتیب به سهولت شرایط انجام انواع تست روی موتور هواپیما در هر منطقه‌ای و با توجه به شرایط محیطی فراهم شده است.
اخیراً خبرهایی مبنی بر ساخت موتور جت در گروه مپنا منتشر شد که براساس اعلام این گروه، صحت ندارد و دستاورد حاصل شده در این صنعت، انجام تعمیرات و بازسازی موتور هواپیمای مسافربری است که با اخذ گواهینامه‌های رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری محقق شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار