خبر/

آخرین قطعه بزرگراه سراب - بستان آباد بهره برداری شد

1401/09/03 - 13:40 - کد خبر: 81348
بهره برداری

نصر: آخرین قطعه بزرگراه سراب- بستان‌آباد به عنوان یکی از محورهای شریانی ارتباطی شمال غرب کشور به طول ۱۳ کیلومتر با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نصر، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به این ترتیب این بزرگراه ۷۰ کیلومتری به صورت چهارخطه با ایمنی بیشتر و افزایش سیر زیر بار ترافیک رفت.
خیراله خادمی اعلام کرد: برای احداث این قطعه در حدفاصل دوزدوزان تا کرکندی، بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و بهره‌برداری از آن نقش مهمی در توسعه ترانزیت داخلی و بین‌المللی، کاهش حوادث جاده‌ای، افزایش سرعت سیر در مسیر و همچنین توسعه و رونق اقتصادی استان آذربایجان شرقی خواهد داشت.
استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و پایان انتظار مردم برای افتتاح این پروژه‌هاست که در این راستا، امروز شاهد تکمیل بزرگراه سراب- بستان‌آباد با افتتاح ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده از آن بودیم.
عابدین خرّم افزود: محور سراب- بستان‌آباد یکی از مسیرهای اصلی و شریانی در استان و منطقه شمال غرب است که باید زودتر از اینها چهاربانده می‌شد و ان‌شاءالله مردم منطقه از این پس از این بزرگراه استفاده خواهند کرد.
وی همچنین توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: امسال در استان آذربایجان شرقی، ۸۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده که یک آمار کم‌نظیر به شمار می‌رود.
خرّم افزود: در شهرستان سراب نیز ۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۰ کیلومتر راه اصلی آسفالت شده و ۲۰ کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی نیز برای آسفالت‌ریزی آماده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع برای احداث و بهسازی راه‌های اصلی و روستایی این شهرستان در سال جاری بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است که نشان‌دهنده توجه دولت به مناطق محروم و ایمنی حمل‌ونقل است.
احداث بزرگراه بستان آباد – سراب – نیز از دی ماه سال ۸۹ در چهار قطعه آغاز شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار