مديرعامل اتحاديه زنبورداران استان مطرح کرد:

نیاز صنعت زنبورداری آذربایجان شرقی به تسهیلات بانکی

1401/09/03 - 13:19 - کد خبر: 81344
تولید عسل، عسل، زنبور عسل

نصر: مديرعامل اتحاديه زنبورداران آذربايجان شرقي گفت: حداقل 100 ميليارد تومان تسهيلات ثابت و سرمايه در گردش براي زنبورداران استان نياز است.

به گزارش نصر، حسن وحدتيان فر در گفتگو با خبرنگاران در شبستر خاطرنشان کرد: متاسفانه در 10 سال اخير هيچ تسهيلاتي براي زنبورداران در نظر گرفته نشده است و آنها شديدا در تنگنا قرار دارند چون قيمت نهاده و تجهيزات زنبورداري به شدت افزایش یافته است.
وي ادامه داد: قول‌هاي مساعدي براي ارائه تسهيلات بانکي از سوي وزارتخانه براي زنبورداران در نظر گرفته شده که اين تسهيلات در 2 نوع سرمايه در گردش و سرمايه ثابت براي نوسازي زنبورستان‌هاست.
وی با اشاره به فعاليت ۱۳ هزار زنبوردار در استان افزود: پنج هزار نفر از این تعداد به طور حرفه‌اي به زنبورداري مشغول هستند و بقیه زنبورداري را به عنوان شغل دوم خود برگزيده‌اند یا براي مصارف شخصي خود عسل توليد مي‌کنند.
وي تعداد کارخانجات بسته بندي عسل در استان را ۲۵ باب عنوان کرد و افزود: سالانه حدود 14 هزار تن عسل در این واحدها بسته بندی و به بازار عرضه می شود.
مديرعامل اتحاديه زنبورداران آذربايجان شرقي اظهار کرد: استان آذربايجان شرقي در عرصه تعداد کندوي عسل رتبه اول کشوري، توليد عسل رتبه دوم و در فرآوري و بسته بندي عسل رتبه اول کشوري را داراست.
سازمان جهاد کشاورزی استان هم اعلام کرد: در آذربايجان‌شرقي کشاورزي قراردادي از طريق تشکل‌هاي مربوطه براي توليد عسل نيز انجام میشود و اتحاديه زنبورداران استان خريد قراردادي را در دستور کار خود قرار داده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار