گزارش/

عذر بدتر از گناه

1401/09/03 - 13:09 - کد خبر: 81341
قربان بردیف

نصر: قربان بردیف سرمربی تراکتور دیروز چهارشنبه در آخرین روز اردوی آنتالیا در حالی درخواست جدایی اش از تیم را مطرح کرد که مدیران باشگاه پیش تر اعلام کرده بودند این مربی با تراکتور قراردادی چندین ساله دارد و برای ساختن تیمی با تاریخ مصرف طولانی در تراکتور حضور یافته است.

به گزارش نصر، همین چند روز پیش بود که ایوب بهتاج سرپرست مدیرعاملی این باشگاه در مصاحبه ای اعلام کرده بود که بردیف دنبال بازیکنانی است که چند سال برای تراکتور مفید باشند و باشگاه در همین راستا از وی حمایت های لازم را انجام خواهد داد.
در حالیکه همگان فکر می کردند بردیف برای ساختن تراکتور به این تیم آمده این مربی ترکمن روس به یکباره و با پیشنهاد باشگاه سوچی روسیه، قید همه چیز را زد و برای آنکه دل مدیران باشگاه و شاید هواداران را به دست بیاورد عنوان کرد که جدایی از تراکتور و هوادارانش برایش سخت است اما مجبور است در خدمت باشگاه کشورش باشد.
مطلبی که بردیف به عنوان دلیل جدایی اش اعلام کرد مصداق واقعی " عذر بدتر از گناه است" و اگر قرار باشد در دنیای حرفه ای فوتبال، مربیان با درخواست های وسوسه انگیز از سوی باشگاه دیگر، زیر قراردادشان بزنند دیگر نمی شود به قراردادها اعتماد کرد و جذابیت و اصل فوتبال درگیر و فدای فرعیات می شود.
زمانیکه بردیف دیروز در آنتالیا موضوع جدایی اش را مطرح کرد در واقع همه چیز تمام شده بود و درخواست وی پیش تر از سوی هیات مدیره پذیرش شده بود و آنتالیا آخرین پرده این نمایش و دلداری هواداران بود.
معلوم نیست که قراردادها در باشگاه تراکتور به چه نحوی بسته می شوند که هر مربی و بازیکنی به راحتی از این تیم جدا شده و اگر با مخالفت باشگاه روبرو شود در فدراسیون و کمیته انضباطی باشگاه را محکوم کرده و به خواسته خودش می رسد.
حداقل انتظار هواداران از مدیران باشگاه تراکتور این است که ثبات را در تیم برقرار و مربی و بازیکنان را ملزم به پایبندی به تعهداتشان کنند.
نکته مهم دیگری که در جدایی بردیف از تراکتور مطرح می شود اینکه آمدن و رفتن این مربی چه سود و فایده ای برای تراکتور داشت؟ تراکتوری که از ۱۱ بازی ۱۵ امتیاز گرفته و در میانه های جدول است و چه بسا یک مربی داخلی و به مراتب ارزان نیز این عملکرد را می توانست داشته باشد و یا حتی بهتر.
هرچند در تراکتور گوش شنوایی نیست اما باز امیدواریم مسوولان این باشگاه به جای بازی و مانور دادن با نام های بزرگ و احساسات هواداران تیم، با برنامه ریزی بلند مدت تیم را در مسیر ترقی قراردهند و از افتادن و درجا زدن و عقب رفت آن جلوگیری کنند موضوعی که این سال ها در تراکتور عادی شده و با اعصاب و روان هواداران بازی می کنند.
تیم فوتبال تراکتور پس از اردوی دو هفته ای در آنتالیا و انجام دو بازی دوستانه با تیم ملی زیر ۲۱ سال کوزوو و العداله عربستان و کسب تساوی و باخت مقابل این تیم ها، عصر دیروز این شهر را به مقصد تبریز ترک کرد.
این تیم ۲۹ آذر و از هفته دوازدهم لیگ برتر در تهران به مصاف پیکان می رود.
انتهای پیام/

پژوهشیار