رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی مطرح کرد: 

صادرات در حال جوانه زدن است / نیازمند رفع بروکراسی های سختگیرانه هستیم 

1401/09/03 - 12:38 - کد خبر: 81324
صابر پرنیان

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تا 15 سال گذشته در خیلی از عرصه ها وارد کننده بودیم، اما امروز صادرات در کشور و استان ما در حال جوانه زدن است.

به گزارش نصر، "صابر پرنیان" در همایش تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد کیفی ملی و استانی آذربایجان شرقی افزود: امروز صنعت آذربايجان به بخش خصوصی پر افتخار و بالنده متکی است.
وی ادامه داد: تا 15 سال گذشته در خیلی از عرصه ها وارد کننده بودیم، اما امروز صادرات در کشور و استان ما در حال جوانه زدن است.
پرنیان گفت: فضای یاس و ناامیدی می خواهد کشور را عقب مانده و ضعیف تر نشان دهد؛ اما کشور ما در حال افزایش تولید و صادرات است.
رییس سازمان صمت استان گفت: در حوزه برق و الکترونیکی به صادر کننده تبدیل می شویم از این دست مثال ها زیاد است اگر موانع رفع و تسهیلات صورت بگیرد، بخش خصوصی کشور یقینا بخش توانمند، باهوش، پیشران و راهگشا است.
وی با اشاره به موانع و بروکراسی های اداری گفت:سختگیری هایی که در کشور ما وجود دارد که در کشور آلمان وجود ندارد؛ از چین ماده اولیه وارد می‌کنیم 6 روز طول می‌کشد از چین تا به ایران برسد اما 5 ماه در گمرک می ماند! باید موانع را رفع کنیم، نیاز داریم در نظام تصمیم گیری به یک سیستم فرماندهی واحد برسیم و از کسب و کار ها حمایت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در 11 ماه گذشته 2 هزار و صد مجوز سرمایه‌گذاری در استان صادر شده است.
گزارش خبرنگار نصر حاکی است، همایش تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد کیفی ملی و استانی آذربایجان شرقی با حضور مدیران بخش دولتی و خصوصی در سالن همایش های اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار