دهقان نژاد با انتقاد از رفتار هیئت رئیسه شورای شهر:

دیکتاتوری اکثریت در شورای شهر تبریز / ایرادات اساسی در لایحه آتا سنتر + فیلم

1401/08/30 - 11:07 - کد خبر: 81062
روح الله دهقان نژاد

نصر: رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از رفتار و عملکرد هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز رفتار اکثریت هفت نفری شورا را عین دیکتاتوری خواند.

به گزارش نصر، روح الله دهقان‌نژاد در جلسه علنی روز یکشنبه در رد تلقی برخی از اعضای شورا در خصوص "دیکتاتوری اکثریت و دموکراسی"  انتقاداتی را مطرح کرد.

 




وی در واکنش به رفتار جانبدارانه هئیت رئيسه در بررسی طرح‌ها و لوایح و تقسیم بندی هفت نفره و شش نفره در میان اعضای شورا گفت: متاسفانه فضایی در سال دوم شورا حاکم شده که گروه هفت نفره‌ای که به شهردار تبریز رای داده‌اند اولویت بیشتری نسبت به سایرین دارند و در واقع به گفته  دکتر دبیری که در دوره‌های قبل در شورا مطرح کرده بودند مبنی بر اینکه "دیکتاتوری اکثریت عین دموکراسی است" در این دوره به آن عمل شده و عملکرد این هفت نفر با آن توجیه می‌شود.
وی ادامه داد: نمی دانم چه موقع تحریم کمیسیون تحقیق و نظارت توسط گروه هفت نفره برداشته خواهد شد. چون در این لایحه (خرید ماشین آلات و تهاتر آن از محل درآمد حاصل از پروژه آتاسنتر) به نظر می‌رسد باید از لحاظ حقوقی و از بعد نظارتی در کمیسیون تخصصی تحقیق و نظارت و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گرفت تا موارد نقص و ایرادات اساسی توسط کارشناسان شهرداری و کمیسیون برطرف و سپس به صحن شورا می‌آمد.
چرا اغلب مصوبه‌های شورا در هیئت تطبیق فرمانداری رد میشود؟ آیا نباید از تمام ظرفیت‌های قانونی شورا و اختیارات نمایندگان مردم برای شفاف سازی و جلوگیری از فسادهای آتی استفاده کرد؟
انتهای پیام/

پژوهشیار