مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

برگزاری جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی به میزبانی مرند

1401/08/28 - 09:16 - کد خبر: 80854
سید قاسم ناظمی، سیدقاسم ناظمی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی و تمرکز زدایی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در مرکز استان، امسال سی و چهارمین دوره از جشنواره تئاتر استانی در شهرستان مرند برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی، افزود: تحقق عدالت فرهنگی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم بوده و وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ها و طرح‌های متعددی را در این راستا اجرا کرده است.
وی گفت: این جشنواره از دوم تا چهارم آذرماه با حضور هنرمندان عرصه تئاتر استان در شهرستان مرند برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری این جشنواره را در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری و به منظور کشف استعدادهای خلاق در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و  ایجاد بستری مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب عنوان کرد.
وی همچنین اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف و احساسات و اندیشه‌ها در جهت رشد و شکوفایی این هنر ماندگار را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره تئاتر استانی برشمرد.
ناظمی تصریح کرد: این جشنواره در بخش تئاتر صحنه‌ای برای انتخاب آثار برتر جهت معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر  برگزار می‌شود.
وی، موضوعات این جشنواره را شامل متون اورجینال و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ وسنن و آداب ورسوم بومی آذربایجانی، توسعه فرهنگ اقامه نماز،  نمایشهای مذهبی، حمایت از تولید ملی، حجاب وعفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی وایثار و شهادت و نیز توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی و آسیب های اجتماعی وآسیب های کرونا عنوان کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار