با برگزاری سمیناری در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برررسی شد/

خطر پذیری تبریز در مقابل زلزله

1398/09/09 - 13:45 - کد خبر: 8082
زلزله تبریز، ورنکش میانه

نصر: سمینار میزان خطر پذیری لرزه ای تبریز با نگرش ویژه بر زلزله میانه در دانشگاه آزاد تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، آذربایجان شرقی یکی از زلزله خیز ترین استان های کشور است و در چند سال اخیر زلزله های مخرب و گسل های فعال این منطقه باعث خسارت های شدیدی شده است.به همین منظور امروز سمینار یک روزه  با همت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با محوریت گزارش بازدید از مناطق زلزله زده، گسل های فعال شمال غرب و خطر پذیری لرزه ای تبریز برگزار شد.

محمدباقر هنربر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری،در این مراسم گفت: بیش از ۴۳نوع حادثه در جهان وجود داردکه ۳۴نوع آن در ایران وجود دارد و از این لحاظ ایران سومین کشور حادثه خیز جهان است.

وی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر میانه افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله در ساعت ۲:۱۷ دقیقه بامداد، تیم های ارزیابی به منطقه اعزام و جلسه  مدیریت بحران در ساعت سه بامداد در استانداری برگزار شدکه متاسفانه از ۵۱۲ مصدوم این حادثه، عمده آن ها به دلیل ترس و فرار حین زلزله صدمه دیدند . هنربر با تاکید بر برودت هوا در منطقه زلزله زده گفت⇐اسکان اظطراری در منطقه تمام شده و الان اولویت با خروج زلزله زدگان از چادر است بنابراین از مجامع علمی می خواهیم راهکارهای به صرفه ای ارائه دهند تا به کمک سازمان نظام مهندسی به زلزله زدگان کمک کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری در پایان با اشاره به خطر زلزله در تبریز اذعان کرد⇐در تبریز بیش از ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین داریم که تجربه زلزله های بم و کرمانشاه نشان داد که عمده خسارت های جانی و مالی زلزله به بافت های فرسوده و سنتی است بنابراین از مسئولین درخواست داریم تا از ارائه مجوز به چنین ساخت هایی خودداری نمایند.

انتهای پیام/

پژوهشیار