خبر/

تأکید شهردار تبریز بر تکمیل عمارت "کلاه‌فرنگی" در سال آینده

1401/08/26 - 14:33 - کد خبر: 80799
یعقوب هوشیار

نصر: شهردار تبریز بر پیش‌بینی اعتبار لازم تکمیل پروژه عمارت کلاه‌فرنگی در سال آینده تأکید کرد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار اظهار کرد: پروژه عمارت کلاه‌فرنگی یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام برای بازیابی هویت تاریخی تبریز در محدوده مجموعه فرهنگی پارک باغشمال است که متوقف شده است.
وی افزود: مطالعات تکمیلی پروژه عمارت کلاه‌فرنگی در سال جاری انجام می‌شود و با پیش‌بینی اعتبار لازم عملیات عمرانی آن در سال آینده انجام و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
هوشیار خاطرنشان کرد: کاربری عمارت کلاه‌فرنگی، فرهنگی بوده و در راستای رویکرد اجتماعی شهرداری تبریز احداث  و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی یادآور شد: این پروژه در ادامه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و در راستای احیای هویت تاریخی محدوده پارک باغشمال است که تلاش داریم سال آینده تکمیل شود.
شهردار تبریز همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته قبلی در این پروژه گفت: در کنار ستون‌بندی و بتن‌ریزی انجام گرفته، کف‌سازی مسیر منتهی به ضلع جنوبی عمارت کلاه‌فرنگی نیز در دو ماه گذشته اجرایی شده است.
عمارت کلاه فرنگی بنایی متشکل از دو سالن و یک فضای گنبدی شکل ۸ ضلعی در وسط عمارت در جهت شرقی غربی، با زیربنایی به وسعت ۱۹۰۰ مترمربع در مراحل آماده سازی برای بتن ریزی فونداسیون است.
انتهای پیام/

پژوهشیار