رئیس دفتر نمایندگی شمالغرب نداجا در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

دانشگاه افسری نیروی دریایی ارتش ثبت‌نام می‌کند/ دعوت از جوانان آذربایجانی برای استخدام و خدمت در نیروی دریایی ارتش

1401/08/24 - 10:49 - کد خبر: 80552
صمد حاجیلو

نصر: رئیس دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمالغرب کشور از آغاز ثبت‌نام دانشگاه افسری علوم دریایی امام خمینی و جذب نیروی کارمند تجربی و افسری پیمانی در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش نصر، ناخدا دوم تفنگدار دریایی صمد حاجیلو، افزود: نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 500 عملیات دریایی انجام داد و با اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش ها امنیت اقتصادی کشور را تامین و تضمین کرد. در حال حاضر هم 90 درصد صادرات و واردات کشور از طریق بنادر انجام می شود و این اهمیت نیروی دریایی را بیشتر نشان می دهد.
وی افزود: ماجرای رشادت های ناوچه پیکان را همه می دانند، اما خیلی ها از تلاش های دریادلان نیروی دریایی در اسکورت ناوگان تجاری جمهوری اسلامی ایران اطلاع چندانی ندارند که یکی از ماموریت های اصلی نداجا در طول جنگ و حتی سال های پس از آن بود.
ناخدا حاجیلو در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف ما در دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش عضویابی از بین جوانان غیرتمند آذربایجان برای نیروی دریایی ارتش است و خوشبختانه دوره جدید استخدام نیروی دریایی در جریان است و جوانان عزیز و علاقمند برای خدمت در نداجا می توانند اقدام کنند.
وی افزود: در سال 1359 دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نداجا در نوشهر تاسیس شد و این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجویان و آموزش آن ها در علوم مختلف دریایی کرد و همچنان نیروهای مورد نیاز سایر سازمان های خدمات دریایی کشور در این دانشگاه آموزش می بینند و دانشگاه علوم دریایی نداجا به یک دانشگاه جامعه علمی تبدیل شده است.


رئیس دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای جذب و گزینش جوانان عزیز، دانشگاه افسری نیروی دریایی در رشته های نظری اعم از علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی برای رشته های مختلف علوم دریایی دانشگاه امام خمینی (ره) ثبت نام می کند. افراد دارای دیپلم رشته های یاد شده و افرادی که سال دوازدهم تحصیلی خود را می گذرانند می توانند در این آزمون شرکت کنند.
ناخدا حاجیلو افزود: امتحان دانشگاه افسری علوم دریایی ارتش در 9 دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد و جزئیات این آزمون و شرایط شرکت در آن در سایت گزینش ارتش به آدرس https://gozinesh.aja.ir/portal/home/ مشخص شده است.
وی افزود: رشته های مهندسی برق، الکترونیک و مخابرات دریایی، مهندسی مکانیک، مهندسی عرشه (ناوبری و فرماندهی کشتی)، رشته کمیسر دریایی و رشته تفنگدار دریایی جزو رشته‌هایی هستند که جوانان عزیز می‌توانند ثبت نام و مشغول تحصیل شوند.
وی ادامه داد: دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه از بدو پذیرش در دانشگاه جزو نیروی ارتش محسوب شده و ضمن برخورداری از مزایای پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران، پس از چهار سال تحصیل در دانشگاه افسری نیروی دریایی ارتش بر حسب نیاز یگان های مختلف نیروی دریایی در آب های شمال و جنوب تقسیم خواهند شد. 
ناخدا حاجیلو گفت: ما از اول آبان تا 15 آذر ثبت نام خواهیم داشت و نفرات پس از ثبت‌نام اینترنتی بایستی به دفتر نیروی دریایی در تبریز تشریف بیاورند تا برگ معرفی آن ها از دفتر نمایندگی نداجا در تبریز که حائز امتیازات ویژه ای است صادر شود.
وی افزود: شرایط سنی ثبت‌نام حداقل 16 سال (برای افراد دیپلمه) تا 23 سال است و اگر افرادی خدمت سربازی هم داشته باشند، مدت زمان خدمت سربازی به سقف سنی اضافه خواهد شد. دانشجویان و فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها هم که شرایط سنی این دوره را داشته باشند می توانند ثبت نام کنند.
ناخدا حاجیلو اظهار کرد: کسانی که در آزمون دانشگاه افسری امام خمینی نیروی دریایی ارتش ثبت نام می کنند، باید در قسمت علاقمندی خود حتماً نیروی دریایی ارتش را انتخاب کنند.
ناخدا حاجیلو همچنین از جذب نیروی کارمند تجربی و افسری پیمانی در نیروی دریایی ارتش خبر داد و افزود: همزمان  استخدام کارمند تجربی و افسری پیمانی ماده 33 هم را انجام می‌دهیم. کارمندان تجربی در رشته های مهمان داری، چاپ و صحافی، مکانیک و صافکاری خودرو، رانندگان پایه دوم و یکم و جوشکاری استخدام می‌شوند و حداکثر سن مورد نظر برای این افراد 26 سال است و مدت زمان خدمت سربازی هم به سقف سن افزوده می شود. افراد با دیپلم مرتبط یا دارای مدرک فنی حرفه ای مرتبط پذیرش می شوند.


رئیس دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در رشته های افسری پیمانی ماده 33 در مقطع لیسانس مهندسی کامپیوتر سخت افزار و نرم افزار، مهندسی الکترونیک جذب می کنیم و افراد علاقمند می توانند با حضور در دفتر نمایندگی نیروی دریایی در تبریز نسبت به طی مراحل گزینش و استخدام اقدام کنند. حداکثر سن مورد نظر برای این افراد 28 سال تمام است و مدت خدمت سربازی هم به این سقف سنی افزوده می شود. در خصوص شرط معدل هم اضافه می‌کنم حداقل معدل در رشته های مهندسی 13 و در رشته های غیر مهندسی 14 است.
ناخدا حاجیلو اظهار کرد: هم اکنون نیروی دریایی ارتش در مقاطع دانشگاه افسری، افسری پیمانی و کارمندی تجربی جذب نیرو دارد. مدت قرارداد کارمند تجربی پیمانی 6 ساله و با آموزش دو ماهه، مدت قرارداد افسری پیمانی پنج ساله و با آموزش 6 ماهه خواهد بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار