فرماندار عجب شیر:

روزانه ۱۰۰ کیلوگرم زباله عفونی در عجب‌شیر تولید می‌شود

1401/08/19 - 12:03 - کد خبر: 80187
زباله عفونی

نصر: فرماندار عجب‌شیر با بیان اینکه روزانه یکصد کیلوگرم پسماند عفونی در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: آن دسته از مراکز درمانی که از امکانات بی‌خطرسازی پسماند عفونی برخوردار نیستند، باید پسماند عفونی خود را به بیمارستان عجب‌شیر انتقال دهند.

به گزارش نصر، جعفر قادری روز پنج‌شنبه در جلسه کارگروه پسماند این شهرستان با بیان اینکه در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان دستگاه تبدیل زباله عفونی به زباله معمولی وجود دارد، افزود: پسماند عفونی شهرستان باید پس از بی‌خطرسازی در محل مخصوص دفن شود.
وی همچنین تولید روزانه پسماند این شهرستان را حدود۷۰ تن عنوان کرد و اظهار داشت: وضعیت جمع‌آوری و امحای زباله نیز در این شهرستان نامطلوب است و در جهت حفظ محیط زیست باید اقدامات اساسی انجام شود.
فرماندار عجب‌شیر ادامه داد: فنس‌کشی محل دفع زباله و دفع به موقع پسماند باید در اولویت کاری شهرداری قرار گیرد و پسماند روستایی نیز باید با هماهنگی و در زمان مشخص تخلیه شود.
«قادری» با اشاره به رهاسازی زباله از سوی برخی اصناف در معابر عمومی و حاشیه خیابان‌ها، افزود: شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی باید نظارت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند و با متخلفان برخورد کنند.
وی در ادامه با اشاره به وظایف شهرداری‌ها  در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی نیز اظهار داشت: شهرداری باید به همراه اعضای کارگروه نسبت به تعیین محل مناسب جهت ساماندهی و انتقال نخاله‌های ساختمانی اقدام کند و با افرادی که در این موارد تخلف می‌کنند، باید به صورت قانونی برخورد شود.
دفن اصولی پسماند در بسیاری از شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌شرقی با مشکلات زیست محیطی مواجه است و در برخی از موارد شهرداری‌ها در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار