در صحن علنی مجلس؛

دفاع میرکاظمی از عملکرد بودجه‌ای دولت/ مجلس درآمدهای غیرواقعی را در بودجه افزایش ندهد

1401/08/17 - 10:23 - کد خبر: 79934
جلسه

نصر: رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:خواهش می‌کنیم در مجلس منابع درآمدهای غیر واقعی بودجه را افزایش ندهید زیرا تحقق نمی‌یابد، عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴ حدود ۳۴۰ همت بوده است. در سال ۱۴۰۱ هیچ افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی و حجم تولید نداشته‌ایم، چطور شما این در آمد را از ۳۳۰ به ۶۴۰ همت افزایش دادید!!

به گزارش نصر، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه -۱۷ آبان- مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دولت در تحقق منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱، میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه  اظهار داشت: سال گذشته در نیمه دوم سال ۱۹ همت برای تبصره ۱۸ پرداخت شد این تبصره در دولت قبل هیچ عملکردی نداشت.
وی از نمایندگان خواست که به نکات دولت در مورد منابع بودجه توجه کنید و اظهار داشت: خواهش می کنیم در مجلس منابع درآمد های غیر واقعی بودجه را افزایش ندهید زیرا تحقق نمی یابد، عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴ حدود ۳۴۰ همت بوده است. در سال ۱۴۰۱ هیچ افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی و حجم تولید نداشته‌ایم، چطور شما این در آمد را از ۳۳۰ به ۶۴۰ همت افزایش دادید!! این درآمد تحقق پیدا نمی کند، ما روی تحقق ۶۶ درصد این منابع حساب کرده ایم بنابراین  ۲۰۰ همت در این تبصره عدم تحقق داریم.
میرکاظمی با اشاره به تلاش دولت برای جبران این کسری بودجه گفت: دولت از مقام معظم رهبری مجوز خواست که ۲۰ درصد سهم صندوق به تملک و اشتغال اختصاص یابد و در بانک ها سپرده گذاری شده و چند برابر به اشتغال تخصیص یابد.
بررسی عملکرد دولت در تحقق منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشت، وکلای ملت مدعی بودند که دولت منابع این تبصره را محقق نکرده است اما وزیر اقتصاد اعلام کرد که ۴۳ هزار طرح اشتغال زایی از منابع این طرح تسهیلات دریافت کرده اند و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز نسبت به منابع غیر واقعی این بند انتقاد کرد.
انتهای پیام/
 
 
 

پژوهشیار