خبر/

تاکید امیر عبداللهیان بر برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و زیمبابوه

1401/08/15 - 22:16 - کد خبر: 79802
جلسه

نصر: خانم "منانگاگوا "همسر رئیس جمهور زیمبابوه که در حال دیدار از جمهوری اسلامی ایران است، پیش از ظهر امروز(۱۵ آبان) با حسین امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش نصر، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار روابط دوکشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه را رو به توسعه توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، روابط در تمام ابعاد بیش‌از پیش توسعه یابد.
امیرعبداللهیان با توجه به ملاقات رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر عزم مقامات عالیه دو کشور برای ارتقای روابط در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.
خانم مانانگاگوا همسر رییس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار اظهار کرد: زیمبابوه برای توسعه تعاملات و مناسبات دوجانبه و بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران ارزش خاصی قایل است.
وی همچنین خواستار همکاری‌های جامع اقتصادی در زمینه‌های مختلف جهت تحکیم مناسبات شد و با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات کشورش در زمینه‌های کشاورزی، معدنی، بهداشتی، دارویی و درمانی، همکاری بیشتر بین دو کشور در بستر ظرفیت‌های موجود را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار