استاندار خواستار شد:

برخورد نظام‌مند با نانوایی‌های متخلف

1401/08/15 - 15:42 - کد خبر: 79779
نانوایی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: نظارت‌ها و برخوردها در حوزه آرد و نان باید نظام‌مند شده و بازتاب اجتماعی هم داشته باشد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم امروز در جلسه کارگروه اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان افزود: گزارش‌ها حاکی از افزایش نظارت و بازرسی بر وضعیت بازار آرد و نان در استان است، اما نتیجه این نظارت‌ها برای مردم ملموس نیست و مردم نسبت به اثرگذاری این نظارت‌ها اطمینان خاطر ندارند.
وی با بیان اینکه با وجود افزایش نظارت و بازرسی بر بازار آرد و نان، هنوز هم شاهد تخلفاتی در این حوزه هستیم اظهار داشت: ناظران و بازرسان باید ضمن حضور میدانی، برخوردهای قانونی با متخلفان را رسانه‌ای و نتیجه را بدون ملاحظه به مردم اعلام کنند.
وی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی صورت‌گرفته از شهروندان تبریزی، گفت: در این نظرسنجی اعلام شده است که مدت زمان انتظار در صف‌های نان بعد از اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها افزایش یافته است؛ این در حالی است که هم سهمیه آرد نانوایی‌ها بیشتر شده و هم تعداد نانوایی‌ها.
خرّم ادامه داد: در حال حاضر از نظر تعداد نانوایی در تبریز کمبود نداریم، اما مردم در تهیه نان با مشکل مواجهند که نشان‌دهنده خروج آرد از شبکه و تخلف در زمان قانونی فعالیت نانوایی‌ها است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مردم نان مورد نیاز خود را از نانوایی‌ها تهیه می‌کنند و سامان‌دهی وضعیت آرد و نان، نقش مهمی در رضایت‌مندی مردم دارد، افزود: صنوف و اتحادیه‌های مربوطه نیز در این زمینه باید با مسئولان همراهی کنند.
خرّم همچنین بر تقویت نظارت مردمی در حوزه آرد و نان تأکید و خاطرنشان کرد: برای جلب همراهی مردم، باید مشارکت آنها را طلب کنیم که لازمه این کار، گفت‌وگو با مردم و بیان واقعیت‌ها به آنان است.
در این جلسه فرمانداران مراغه، مرند، میانه و هشترود گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای سامان‌دهی وضعیت آرد و نان در شهرستان‌های خود و مسئولان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و مدیران کل تعزیرات حکومتی و غله و خدمات بازرگانی استان نیز درخصوص آخرین وضعیت این حوزه و اقدامات و برنامه‌های خود برای نظارت بر شبکه‌های توزیع آرد و نانوایی‌ها و برخورد با تخلفات به ارائه گزارش پرداختند.
انتهای پیام/

پژوهشیار