جانشین فرمانده سپاه عاشورا:

تجزیه کشور از اهداف مهم اغتشاشات است

1401/08/15 - 14:30 - کد خبر: 79765
سرهنگ الیاس گل‌محمدزاده

نصر: جانشین فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر بصیرت مردم در مقابله با تحرکات جدید دشمنان، گفت: تجزیه کشور یکی از اهداف مهم دشمنان اسلام و انقلاب در جریان اغتشاشات اخیر است.

به گزارش نصر، سرهنگ الیاس گل‌محمدزاده روز یکشنبه در جمع مدیران نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی افزود: حضور رزمندگانی از استان‌های مختلف کشور از جمله آذربایجان در جریان عملیات آزادسازی سوسنگرد، نشان می‌دهد به رغم تلاش ناکام دشمنان برای ایجاد گسست و فاصله میان هم وطنان، از دیرباز همگرایی و پیوند عمیقی بین ایرانیان در دفاع از میهن اسلامی وجود داشته است.
وی پیوندهای عمیق دینی و فرهنگی بین مناطق مختلف کشور را از جمله عوامل مهم و برجسته در اتحاد و همبستگی ملی ایرانیان دانست و یادآوری کرد: بدون تردید این توطئه دشمنان نیز با آگاهی و بصیرت مردمی نقش بر آب خواهد شد.
گل‌محمدزاده ادامه داد: باید تلاش کنیم ارتباط مستقیم و تنگاتنگی میان فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با نوجوانان و جوانان ایجاد کنیم تا نسل جدید واقعیت‌های آن دوران را به طور مستقیم از زبان پیشکسوتان بشنود و بداند. 
وی آزادسازی سوسنگرد را جلوه‌ای از همگرایی عمیق میان ایرانیان دانست و اظهار داشت: آغاز حضور رزمندگان سپاه آذربایجان و تبریز در دوران دفاع مقدس با عملیات آزادسازی سوسنگرد رقم خورد و ما شهدای فراوانی را در جریان این نبرد تقدیم انقلاب اسلامی کردیم. 
گل محمدزاده با اشاره به عظمت کار رزمندگان آذربایجان در عملیات آزادسازی سوسنگرد، گفت: این عملیات به اندازه‌ای مهم بود که بعدها یکی از فرماندهان عراقی اذعان کرد ما فکر می‌کردیم با یک تیپ پرتعداد در سوسنگرد مواجه هستیم که همین نکته نشانگر نبوغ و هوشمندی فرماندهان دلاور حاضر در این عملیات همچون سردار شهید علی تجلایی، سردار شهید نادر برپور و جانباز سرافراز حاج ناصر بیرقی است.
وی اضافه کرد: بر همین اساس نباید اجازه دهیم این حماسه‌های ماندگار در تاریخ ایران به فراموشی سپرده شود. 
گل محمدزاده خواستار توجه به مرمت و بازسازی یادمان آزادسازی سوسنگرد در تبریز شد و افزود: آزادسازی سوسنگرد از جمله پیروزی‌های مهم دوران دفاع مقدس است و یکی از بهترین فرصت‌ها برای روایت حماسه‌آفرینی‌های شهدا و رزمندگان دلیر آذربایجانی در جنگ می باشد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، هدف و محور اصلی برگزاری برنامه‌های گرامیداشت حماسه ازادسازی سوسنگرد را زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و پایداری و نهادینه ساختن این فرهنگ در میان نسل جدید دانست. 
امیر دریادار دوم رضا عباسی با اشاره به نقش هنر در تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: استفاده از هنر اولویت اول ماست و تلاش می‌کنیم در برنامه‌ها از شکل‌های گوناگون هنر نظیر تئاتر، فیلم، فناوری‌های دیجیتال، سرود و موسیقی استفاده شود.
وی حماسه آزادسازی سوسنگرد را از جمله پیروزی‌های مهم کشورمان در دوران دفاع مقدس برشمرد که در نتیجه‌ مقاومت جانانه رزمندگان اسلام و به‌ ویژه حضور برجسته رزمندگان دلاور آذربایجانی به دست آمد. 
امیر عباسی به اهمیت بهره‌گیری از هنر برای تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس و ترسیم حماسه آفرینی‌های رزمندگان تاکید و اضافه کرد: روایت‌گری و ایجاد ارتباط مستقیم میان فرماندهان دوران دفاع مقدس با نوجوانان و جوانان در قالب برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف از دیگر موارد پیش‌ بینی شده برای سالروز آزادسازی سوسنگرد و دیگر مناسبت‌های مربوط در سال جاری است. 
عملیات آزادسازی سوسنگرد در ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ به استعداد ۶ گردان پیاده و زرهی از ارتش، سپاه و ستاد جنگ های نامنظم در جبهه جنوبی با موفقیت به انجام رسید.
آذربایجان شرقی در این عملیات تعداد ۱۵۰ شهید را تقدیم اسلام و نقلاب کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار