اسماعیلی:

دنیا درگیر جنگ روایت‌ها است/ باید روایتگر افتخارآفرینی‌ها باشیم

1401/08/15 - 11:33 - کد خبر: 79723
محمدمهدی اسماعیلی

نصر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «ما باید روایتگر افتخارآفرینی‌ها و عظمت‌ها باشیم» ، گفت: امروز دنیا درگیر جنگ روایت‌ها است و جوانان ایران زمین کمتر درباره عظمت‌های ایران شنیده‌اند.

به گزارش نصر، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت یکصدمین سال انتشار مجله صف ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتش مثال یک بازوی توانا برای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی و اوامر فرماندهی معظم کل قوا است، اظهار داشت: کتاب قطور افتخارات ارتش صفحات بی شماری دارد که تمام این صفحات آکنده از شجاعت، ایثار، بزرگواری، دلاوری، دانش، عقلانیت و تجربه است.
وی با بیان اینکه همه حوزه‌های متعالی توسعه یک جامعه پیشرفته در ارتش یک جا جمع کرده است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز مملو از جوانان برومند و افسران دلیر و امرای سرافراز است که در همه بخش‌ها در کنار امام و امت هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس چون شهید بابایی و آبشناسان، گفت: چرا ما نسبت به بزرگان ارتش در دوران دفاع مقدس کم توفیق بودیم؟ من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاران را در بخش‌های مختلف سینما، تئاتر، موسیقی، کتاب و .. مکلف کردم تا بخش مهمی از کارشان را در روایتگری از حماسه‌آفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.
اسماعیلی ادامه داد: ما باید روایتگر افتخارآفرینی‌ها و عظمت‌ها باشیم؛ امروز دنیا درگیر جنگ روایت‌ها است، جوانان ایران زمین کمتر درباره عظمت‌های ایران شنیده‌اند.
وی تصریح کرد: اگر امروز می‌بینیم در اثر جنگ رسانه‌ای دشمن، اندکی از نوجوانان ما دچار غفلت شدند و قلیلی از جوانان ما دچار اشتباه شدند، حتما کار اصلی در حوزه فرهنگ است. ما نیازی به اغراق و غلو نداریم، فقط باید بتوانیم روایت واقعیت‌ها را داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز دشمن با همه قوا و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات رسانه‌ای و اتاق فکر صهیونیستی و پول‌های ارتجاع در حال عملیات علیه آرامش و امید مردم ایران است، اظهار داشت: آنها دارند می‌بینند مردم، دولت و نظام اسلامی در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی هستند؛ نزاع آنها برای جلوگیری از تحقق این قدرت بزرگ و جدید جهانی است و به همین دلیل است که با همه سازوکارشان به جنگ رسانه‌ای ما آمده‌اند.
اسماعیلی با بیان اینکه باید به حوزه رسانه و عملیات‌های افندی و پدافندی در این حوزه کاملا واقف و دارای تدبیر باشیم، عنوان کرد: اینکه پیشینیان ما صد سال پیش در ارتش یک رسانه بعنوان محور اطلاع‌رسانی انتخاب کرده‌اند ناشی از دوراندیشی و تدبیرشان است که باید آنها را تشویق کرد. به جز اندکی از رسانه‌ها و نشریات ما هیچ نشریه‌ای را به این قدمت و تدام در انتشار نداریم.
وی در پایان تاکید کرد: انشالله ارتش با قوت و قدرت ماموریت‌های محوله را انجام خواهد داد و افتخارآفرینی خواهد کرد و روز به روز شاهد این افتخارآفرینی‌ها بعنوان یک بازوی توانا و لشگریان خدا خواهیم بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار