قالیباف:

وزیر آموزش و پرورش خلاف قانون بازنشستگی عمل نکند

1401/08/15 - 10:17 - کد خبر: 79704
محمدباقر قالیباف

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: من نه تنها مخالفتی با ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش‌وپرورش ندارم بلکه موافق آن نیز هستم ولی بناست که در این موضوع با معاونت امور اداری و استخدامی و مجموعه کمیسیون اجتماعی به توافقی برسیم تا مسایل مرتبط بار مالی و مباحث مربوط اصلاح ساختاری رعایت شود.

به گزارش نصر، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری اظهار کرد: طبق تبصره ۲ ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی مجلس چنانچه ۵۰ نماینده برای طرح یا لایحه‌ای تقاضای اولویت کنند هیئت رئیسه مجلس موظف است آن را در دستور کار هفتگی مجلس قرار دهد.
وی با بیان اینکه «ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیر ضرور در اصل ۳ قانون اساسی آمده است»، افزود: متاسفانه عدم طرح ساماندهی نیروهای غیر رسمی در آموزش و پرورش که با ۱۲۰ امضا در اولویت است از دستور خارج شده است، الان در آموزش و پرورش برای پر کردن کلاسهای خالی از معلمان بازنشسته استفاده می‌شود.
نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پاشنه آشیل بسیاری از مسایل اخیر موضوع اقتصاد، معیشت و اشتغال است، گفت: ایجاد نکردن فرصت اشتغال برای جوان تحصیل کرده فارغ‌التحصیل و بازگرداندن بازنشستگان برای تدریس به کلاس و انعقاد قرارداد با نیرو توسط وزارت آموزش و پرورش بدون اخذ مجوز از مجلس موجب اعتراض مردم نسبت به نحوه مدیریت در آموزش و پرورش می‌شود.
این عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان خواستار قرار گرفتن طرح ساماندهی نیروهای غیر رسمی در آموزش و پرورش در اولویت رسیدگی در صحن مجلس شد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات وحیدی نماینده بجنورد با تاکید بر اینکه موضوع ساماندهی نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش از دستور کار مجلس خارج نشده است، گفت: بسیاری از نمایندگان به من می‌گویند که مخالف این طرح هستم درحالی که من نه تنها مخالفتی با ساماندهی این موضوع ندارم بلکه موافق آن نیز هستم ولی بنا است که در این موضوع با معاونت امور اداری و استخدامی و مجموعه کمیسیون اجتماعی به توافقی برسیم  تا مسایل مرتبط بار مالی و مباحث مربوط اصلاح ساختاری رعایت شود.
وی با بیان اینکه «این طرح الان هم در دستور کار است و ان شاءالله به آن رسیدگی می‌کنیم»، افزود: فرصت گذاشته‌ام که جلسه مشترکی در این زمینه بین کمیسیون اجتماعی و معاونت اداری و استخدامی ریاست جمهوری برقرار کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: درباره بازنشستگان معلم هفته قبل نیز تذکر دادم، الان هم به وزیر آموزش و پرورش تصریح می کنم که حتماً نباید خلاف قانون بازنشستگی عمل کنند؛ در این خصوص کمیسیون آموزش حتماً موضوع را پیگیری و رسیدگی کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار