خبر/

حکایت کودک سه ساله‌ای که به رودخانه «یرغو» افتاد

1398/09/07 - 16:30 - کد خبر: 7963
رودخانه یرغو

نصر: کودک سه ساله مهابادی صبح امروز بر اثر بی‌احتیاطی مادرش در داخل جوی منتهی به رودخانه «یرغو» این شهر سقوط کرد و پس از طی مسافتی با کمک مردم از آب گرفته شد تا حکایتی شیرین برای خانواده و اطرافیان این کودک رقم بخورد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، تعدادی از شهروندان مهابادی صبح امروز شاهد اتفاق عجیبی در این شهر بودند و هنگامی که تاکسی برای پیاده کردن مادر و پسر سه ساله‌اش توقف کرد، پسرک با عجله از خودرو پیاده شد و داخل جوی آب کنار خیابان افتاد.

بر اثر بارش باران آبراه‌های کنار خیابان «زند» پر از آب شده بود و کودک با سرعت زیادی در گل و لای غوطه‌ور شد و در حالی که مادرش فریاد می‌زد: «آب پسرم را برد، به دادم برسید»، مردم به سمت صدای مادر دویدند.

مادر هراسان فریاد می‌زد اما مردم منظور وی را متوجه نمی‌شدند تا اینکه یکی از رهگذران با پریدن به داخل حاشیه رودخانه، جسم نیمه جان کودک را از رودخانه گرفت.

قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵، مردم دست‌به کار شدند و عملیات تخلیه شش‌ها از آب و تنفس مصنوعی را برای کودک مصدوم انجام دادند و با همان سرعت وی را به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد انتقال دادند.

مراقبت‌های لازم برای این کودک پس از انتقال به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد انجام گرفت و سپس برای مداوای بیشتر به بخش مراقبت‌های ویژه کودکان منتقل شد.

طبق اعلام مسوولان بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد حال عمومی این کودک رو به بهبودی است و تحت‌نظر و مراقبت پزشکان این بیمارستان قرار داد.

طبق اعلام هواشناسی مهاباد بارش باران در این شهر که از شب گذشته آغاز شد تا فردا ادامه دارد و در این مدت بیش از هشت میلی‌متر باران در این شهرستان ثبت شده است.

رودخانه فصلی «یرغو» که یکی از سرشاخه‌های رودخانه مهاباد است از کوه‌های شرقی مهاباد و اطراف روستاهای شیلان‌آباد و سیدآباد سرچشمه می‌گیرد.

این رودخانه پس از عبور از بخشی از شهر مهاباد، پایین‌تر از بوستان خانواده وارد رودخانه اصلی مهاباد شده و به سمت دریاچه ارومیه روانه می‌شود.

مهاباد با ۲۳۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار