دبیر شورای اسلامی تبریز؛

95 درصد از مردم تبریز فرصتی برای ورزش پیدا نمی‌کنند

1398/09/07 - 15:58 - کد خبر: 7956
ورزش، دبیر شورای اسلامی تبریز

نصر: دبیر شورای اسلامی تبریز گفت: تنها پنج درصد از مردم این شهر ورزش می‌کنند و ۹۵ درصد بقیه فرصتی برای ورزش کردن پیدا نمی‌کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سعید نیکوخصلت، روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه اولین دوره المپیاد ورزشی کارکنان شهرداری (جام شهدای بسیج) افزود: متاسفانه ورزش ما فقط در موضوع مدال آوری خلاصه شده و به آن به چشم فرآیندی برای رشد و سلامت مردم نگاه نمی شود.

وی اظهار داشت: در این شهر برای برخی از پروژه ها میلیاردها تومان پول هزینه می شود اما برای ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کردن در ورزش وسواس نشان داده می شود.

عضو شورای اسلامی تبریز با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت های ورزشی در شهر، گفت: از نظر دانشمندان، حرکت کردن در ذات انسان است و چیزی به نام سکون در خلقت وجود ندارد بنابراین فعالیت ورزشی باید در شهر و در بین شهروندان بیشتر از قبل گسترش یابد تا آمار کم تحرکی و میزان افرادی که ورزش نمی کنند، کاهش یابد.

نیکوخصلت ادامه داد: کشورهای توسعه یافته از بُعد سلامتی و شادابی شهروندان به ورزش نگاه می کنند و ما نیز در شورای اسلامی تبریز جنبشی را شروع کردیم که به دنبال آن ورزش قهرمانی از شهرداری حذف شده است و اکنون از بابت تبعات ناشی از آن زیر فشار هستیم.

وی گفت: ما برند شهرمان را کسب مدال و مقام نمی دانیم بلکه می خواهیم بچه ها ورزش کنند و شهرمان شاداب و شهروندانمان سالم باشند از این رو به شهرداران مناطق گفته شده که از فضاهای غیرقابل استفاده را برای ایجاد فضاهای ورزشی استفاده کنند.

دبیر شورای اسلامی تبریز گفت: سال آینده به عنوان سال فضای سبز نام گذاری شده است و فضای سبز فقط مختص کاشت درخت و گل و گیاه نیست و باید فضاهای ورزشی و تفریحی در اختیار خانواده ها و کودکان قرار گیرد و پارک ها برای بازی کودکان و انجام فعالیت های ورزشی توانمند شود.

نیکوخصلت، افزود: ورزش در دنیا اهمیت زیادی دارد و در کشور ما نیز باید نگرش به ورزش تغییر یابد و صرف مدال آوردن و کسب مقام در اولویت قرار نگیرد.

در اولین دوره المپیاد ورزشی کارکنان شهرداری کلانشهر تبریز (جام شهدای بسیج) جوایز تیم‌های برتر در دو رشته والیبال و فوتسال در فرهنگسرای الغدیر اهدا شد.

همچنین جوایز سه ورزشکار برتر در رشته‌های انفرادی در دو بخش آقایان و بانوان نیز اهدا شد.

اولین دوره المپیاد ورزشی کارکنان شهرداری کلانشهر تبریز با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با حوزه سه بسیج شهرداری برگزار شد.

انتهای پیام/

پژوهشیار