خبر/

گیتی پسند - مس سونگون؛ فینال نیم فصل اول

1401/08/11 - 13:18 - کد خبر: 79388
مس سونگون

نصر: هفته دوازدهم از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاهی ایران پنجشنبه و جمعه این هفته با انجام هفت دیدار در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود و در حساس ترین دیدار که به نوعی فینال نیم فصل هم محسوب می شود ۲ تیم گیتی پسند و مس سونگون در اصفهان مقابل هم قرار می‌گیرند.

به گزارش نصر، این دو تیم که از پرافتخارترین تیم های حاضر در لیگ برتر فوتسال ایران هستند جمعه این هفته در حالی به مصاف هم می روند که مس سونگون ورزقان با اختلاف چهار امتیاز از گیتی پسند در صدر قرار گرفته و از ۱۱ بازی گذشته خود ۳۰ امتیاز کسب کرده است.
مسی ها چهار قهرمانی متوالی بین سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ در لیگ برتر دارند و در مقابل تیم گیتی پسند در سال های ۹۱، ۹۵ و ۱۴۰۰ کاپ قهرمانی را بالای سر برده از این رو رقابت بین این دو تیم همواره جذاب و دیدنی بوده است.
مجموعه تیم مس سونگون امسال عزم خود را جزم کرده اند تا برای پنجمین بار قهرمان این رقابت شوند و جام قهرمانی را که فصل قبل در بازی با گیتی پسند از دست دادند دوباره بازپس گیرند.
البته در مقابل تیم اصفهانی نیز هنوز از قهرمانی ناامید نشده و به کاهش فاصله امتیازی در بازی مستقیم و ۶ امتیازی روز جمعه امیدوار است ضمن اینکه این تیم برای نیم فصل دوم برنامه ریزی کرده و در اولین اقدام، فرهاد فخیم بازیکن تیم مس سونگون را که از این تیم جدا شده بود بلافاصله به خدمت گرفت.
در صدر بهترین گلزنان لیگ نیز تا پایان هفته یازدهم مهدی جاوید از مس سونگون با ۱۲ گل و علی مروتی از گیتی پسند با ۱۰ گل قرار دارند و این دیدار به نوعی رقابت بین این دو بازیکن برای ایستادن درصدر آقای گلی است.
مسی ها در ۱۱ بازی گذشته ۵۴ گل زده اند و ۲۴ گل دریافت کرده اند، گیتی پسند نیز ۴۸ گل زده اند و ۲۲ گل در دروزاه خود دیده اند، بررسی این اعداد و ارقام نشان می دهد که خط مس سونگون آتشین بوده در مقابل خط حمله اش نیز در مقایسه با تیم اصفهانی بیشتر گل خورده و نقطه قوت یک تیم نقطه ضعف تیم دیگری است.
هر دو تیم در بازی هفته قبل خود برنده از زمین خارج شدند و با روحیه خود را آماده این دیدار حساس کرده اند، مس سونگون در تبریز ۷ بر ۲ آنا صنعت قم را برد و گیتی پسند در خارج از خانه ۲ بر صفر خاورمیانه مشهد را شکست داد.
خبر بهبودی علیرضا صمیمی دروازه بان تیم مس سونگون و رسیدن وی به بازی با گیتی پسند بهترین خبر برای اسماعیل تقی پور بود و نگرانی های وی بابت دروازه تیم در این بازی تا حدودی مرتفع شده است و اگر شاگردان وی در این بازی بتوانند خط دفاع را هماهنگ تر از بازی های قبلی اداره کنند کسب امتیاز در این بازی سخت در اصفهان مشکل نخواهد بود.
طبق برنامه کمیته فوتسال، دیدار این دو تیم جمعه این هفته ساعت ۱۶ در اصفهان برگزار می شود و ابراهیم مهرابی افشار، روح الله مطهری، محمدجواد احتشام، مجتبی بختیاریان و مجید کرمی کوبل داوری این دیدار هستند.
در سایر بازی های این هفته زندی بتن کلاردشت با گهر زمین سیرجان،  فولاد زرند ایرانیان با صنایع پشتیبانی هرمزگان و کراپ الوند ایرانیان با سفیر گفتمان در روز پنجشنبه و فرش آرا مشهد با قند کاترین آمل، سن ایچ ساوه با رکن آذین خاورمیانه مشهد و فردوس قم با مقاومت البرز در روز جمعه دیدار می کنند.
در جدول رده بندی مس سونگون با ۳۰، گیتی پسند با ۲۶ و سنچ ایچ و کراپ با ۲۵ در رده های اول تا چهارم هستند و تیم های مقاومت البرز با هفت و خاورمیانه مشهد با یک امتیاز در رده های سیزدهم و چهاردهم قرار دارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار