دبیرکل جمعیت هلال احمر:

هلال احمر ایران رتبه پنجم را در جهان دارد

1401/08/11 - 11:11 - کد خبر: 79356
بازدید

نصر: دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر ایران مقام پنجم را در بین کشورهای عضو هلال احمر و صلیب سرخ جهانی دارد.

به گزارش نصر، یعقوب سلیمانی، روز چهارشنبه، 11 آبان ماه، در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران یکی از آماده‌ترین جمعیت‌ها در پاسخ به شرایط بحران است و این جمعیت با وجود شرایط اقلیمی و تنوع در حوادث یکی از بهترین جمعیت‌های ملی در خط مقدم امدادرسانی و اقدامات بشر دوستانه است.
وی خاطرنشان کرد: دیدگاه مثبت استانداران، بعنوان بالاترین جایگاه استان‌ها نسبت به جمعیت هلال احمر بسیار قابل خرسندی است و این دیدگاه خدمت‌گزارانه این نهاد مردمی و غیردولتی باید ترویج پیدا کند.
سلیمانی ادامه داد: از نظر توانمندی جمعیت هلال احمر کشور ایران در جایگاه پنجم جهان است و این؛ مرهون هم افزایی‌ها، حمایت‌ها، همدلی‌ها و تلاش اعضای آن‌ است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امید که با این نگاه خدمتگزارانه و نقش آفرینی داوطلبان در روزهای سخت، شاهد اعتلای بیش از پیش این جمعیت باشیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های جمعیت هلال احمر در عرصه‌های داخلی و خارجی و امدادرسانی به حادثه دیدگان در داخل استان گفت: جمعیت هلال احمر علاوه بر انجام عملیات امدادی، سفیر صلح در جهان بوده و منشا خدمات فراوانی به حادثه دیدگان شده و خدمات هلال احمر مایه افتخار برای کشورمان است.
عابدین خرم، افزود: فعالیت جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی در مراسم اربعین حسینی و اجتماع عظیم مردمی بسیار عالی ارزیابی شد.
وی افزود: تکمیل و تجهیز انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر استان نسبت به گذشته و ارتقاء سطح آموزش و تقویت نقاط قوت و کارایی بالای این مجموعه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، دبیر کل جمعیت هلال احمر در اولین روز سفر خود به آذربایجان‌شرقی از پایگاه امداد و نجات کوهستانی عون بن علی بازدید و با نجاتگران این پایگاه نیز دیدار کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار