با تاکید بر نا امیدی دشمنان ایران؛

سید حسن نصرالله: توافق بر سر تعیین مرزها اتفاقی تاریخی است

1401/08/07 - 23:33 - کد خبر: 79015
سیدحسن نصرالله

نصر: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان توافق بر سر تعیین مرزها را اتفاقی تاریخی توصیف کرد و گفت: در صورت اصرار صهیونیست‌ها بر مواضع خود، ممکن بود درگیری بین مقاومت و رژیم صهیونیستی و شاید جنگ منطقه‌ای رخ می‌داد.

به گزارش نصر، دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه امشب (شنبه) سخنرانی خود را درباره آخرین تحولات این کشور و رخدادهای منطقه آغاز کرد و گفت که موضوع اصلی این سخنرانی، رخدادهای مربوط به ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان توافق بر سر تعیین مرزها را اتفاقی تاریخی توصیف کرد.
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به موضوع اختلاف مرزی دریایی گفت: این مرزها توسط انگلیس و فرانسه در اوایل قرن ۲۰ بدون اراده لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها تعیین و در سال ۱۹۴۹ کشورهای جدید بر اساس این مرز تشکیل شد.
سید حسن نصرالله افزود که رژیم صهیونیستی مرزهای خود را از نیل تا فرات می‌داند و هیچ گاه به مرزهای تعیین شده اعتنایی نداشته زیرا معتقد است مرزهای آن را سربازان و قدرت آن تعیین می‌کند.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت که دولت لبنان با نظارت پارلمان خط ۲۳ را به عنوان مرز تعیین کرد و ما به عنوان مقاومت در این مذاکرات به دلایل زیادی دخالت نکردیم و به هر آنچه که دولت لبنان به رسمیت بشناسد پایبند خواهیم بود.
سید حسن نصرالله با اشاره به انتقاد برخی گروه‌ها در خصوص کوتاه آمدن از خط ۲۹ افزود: کسانی که منتقد این مساله هستند باید سال ۲۰۱۱ که خط ۲۳ از طرف دولت لبنان به رسمیت شناخته شد اعتراض می‌کردند و اگر دولت لبنان امروزه خط ۲۹ را به عنوان مرز اعلام کند مقاومت آمادگی دفاع از این منطقه را دارد.
دبیر کل حزب الله اضافه کرد: در مرحله آخر مذاکرات اتفاقاتی در خصوص جنگ اوکراین و احتیاج اروپا به گاز رخ داد و هنگامی که کشتی یونانی برای حفاری به منطقه مورد مناقشه وارد شد، مقاومت موضعی غافلگیرانه گرفت و اعلام کرد که اجازه برداشت گاز را به طرف صهیونیست نخواهد داد.
سید حسن نصرالله با تاکید براینکه در صورت اصرار صهیونیست‌ها بر مواضع خود، ممکن بود درگیری بین مقاومت و رژیم صهیونیستی و شاید جنگ منطقه‌ای رخ می‌داد، گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها مجبور به قبول مذاکرات شدند.
دبیرکل حزب الله همچنین با اشاره به موضع متحد مقام‌های لبنانی افزود: لبنان با اصرار بر خط ۲۳ فشارهای زیادی متحمل شد و صهیونیست‌ها به بازدارندگی مقاومت در نتیجه موضوع تعیین مرزها اعتراف کردند.
سید حسن نصرالله در ادامه گفت: بعضی شب‌ها به جنگ نزدیک شدیم اما این مساله را برای نترساندن مردم رسانه‌ای نکردیم و وقتی صهیونیست‌ها موضع متحد مقامات لبنانی و مقاومت و اطلاعات میدانی از آمادگی مقاومت را دیدند، مجبور به قبول مذاکرات شدند و در نتیجه لبنان به همه آن چیزی که می‌خواست، دست پیدا کرد.
دبیرکل حزب الله با اشاره به موضع مردم لبنان افزود: آمادگی مردم لبنان جهت پیش رفتن تا آخر خط به همراه دولت و مقاومت یکی از عوامل مهم این توافق است.
سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین در کرانه باختری در این توافق نقش ایفا کرد چرا که نیمی از ارتش اشغالگر در کرانه باختری است و نمی‌تواند با لبنان به جنگ بپردازد، تاکید کرد: پس از اعلام صهیونیست‌ها مبنی بر استخراج آزمایشی از میدان کاریش به لبه جنگ رسیده بودیم اما وارد آن نشدیم چرا که صهیونیست‌ها مجبور به تغییر این استخراج از ساحل به میدان گازی شدند.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: مقاومت خواهان امنیت لبنان است و واضح و شفاف به وظایف خود عمل می‌کند اما وقتی که منافع ملی به خطر می‌افتد و قواعد درگیری تغییر می‌کند حتی در صورت رسیدن امور به جنگ در عمل به وظایف خود تردید نمی‌کند.
سید حسن نصرالله در پایان به راهپیمایی عظیم مردم ایران در روز جمعه و همچنین تشییع شهدای حادثه تروریستی شیراز اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی پیام قوی به دشمنان ایران است که ۴۰ سال توهمات خود در مقابله با جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنند و تاکید کرد که آنها بار دیگر ناامید خواهند شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار