سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل آذربایجان‌شرقی:

نظارت الکترونیکی باید جایگزین نظارت سنتی بر بازار شود

1401/08/07 - 14:57 - کد خبر: 78983
احمد موقری

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش نظارت در تنظیم و ثبات بازار گفت: نظارت الکترونیکی باید جایگزین نظارت سنتی بر بازار شود.

به گزارش نصر، احمد موقری روز شنبه در نشست پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری آذربایجان شرقی، بیان کرد: به رغم تلاش های زیاد در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه های مختلف، برخی مشکلات همچنان باقی است و روند قاچاق کالا به ویژه کالاهای اساسی از کشور به خارج و ورود کالاهای ممنوعه به داخل کشور ادامه دارد.
وی افزود: در حال حاضر قاچاقچیان با شیوه ها و روش های نوین اقدام به قاچاق می کنند و نظارت سنتی بر بازار پاسخگوی وضعیت فعلی نخواهد بود.  
موقری با اشاره به وجود سامانه های مختلف در حوزه توزیع و حمل و نقل انواع کالا و خدمات، بر لزوم استفاده بهینه از سامانه های مذکور تاکید کرد.
وی استفاده از کالاهای مکشوفه سلامت محور به دلیل عمر کوتاه این کالاها و نیز نظارت بر نانوایی ها و پیشگیری از قاچاق آرد در آذربایجان شرقی با همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی را مورد تاکید قرار داد.
موقری با اشاره به نبود تشکیلات تعزیرات حکومتی در برخی شهرهای آذربایجان شرقی، گفت: هرچند پایین بودن میزان پرونده های مربوطه، دلیل بر نبود تشکیلات تعزیرات حکومتی عنوان می شود، اما نبود تعزیرات حکومتی خود یکی از علل و عوامل نبود پرونده است.
به گفته وی فقدان ادارات تعزیات در بعضی از شهرها مصداق تضییع حقوق عامه و مردم است.
انتهای پیام/ 
 

پژوهشیار