سازمان هواشناسی اعلام‌کرد:

باران و برف در آذربایجان شرقی و چند استان دیگر/ هوای تهران نیمه ابری همراه با بارش‌ در ارتفاعات

1401/08/07 - 10:42 - کد خبر: 78936
بارش پاییزه، باران

نصر: سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در ۱۲ استان به صورت باران، و برف در ارتفاعات خبر داد.

به گزارش نصر، امروز (شنبه) در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان باران و در ارتفاعات تگرگ و برف پیش‌بینی شده است.
اثر مخاطره نیز لغزندگی جاده، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی است.
سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده توصیه کرده است.
امروز همچنین وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک در همدان، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، شمال فارس، شرق سمنان و شرق تهران پیش بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی درباره احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز هشدار داده است.
امروز همچنین افزایش ارتفاع موج، در نواحی ساحلی یک تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر در نواحی ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان، مازندران، گلستان پیش بینی شده است.
اثر مخاطره نیز احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی است.
هوای تهران نیز امروز نیمه ابری همراه با ۲۵ در جه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. کمینه دما نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ درجه سانتیگراد بوده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار