استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

راه اندازی دهکده علمی فناوری کشاورزی در استان

1401/08/06 - 20:43 - کد خبر: 78916
رینوتکس

نصر: استاندار آذربایجان شرقی به راه اندازی دهکده علمی فناوری کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: لازم است شرکت های دانش بنیان استان در حوزه کشاورزی را تا آخر سال را به صد شرکت ارتقا دهیم.

به گزارش نصر، زین العابدین خرم رضوی در اختتامیه دهمین نمایشگاه نوآوری و‌فناوری ربع رشیدی اظهار کرد: این‌نمایشگاه علم و فناوری توفیقی بود تا در سالی که مزین به دانش بنیان و اشتغال از طرف مقام معظم رهبری بود، در خدمت جوانان خلاق و‌مبتکر و دانش پژوه و عالم باشیم،
وی افزود: این نمایشگاه سه سال پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شد و امسال به اهتمام همکاران در دانشگاه ها و معاونت علمی و پژوهشی استانداری با کیفیت خیلی خوب به مدت چهار روز برگزار شد که بیش از۶۰ هزار نفر بازدید کننده داشته است.
خرم با بیان اینکه از ۱۱زون، یک زون اختصاصی برای جهاد کشاورزی و درخوره آب بود، اشاره کرد و‌گفت: متاسفانه شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت استان، بسیار ضعیف عمل کرده است.
 استاندار آذربایجان شرقی گفت: استان پنج  شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی دارد که می تواند در ابعاد مختلف اعم از بهره وری، رشد توسعه بخش کشاورزی می توانند تاثیر گذار باشند.
‌وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۲۷ شرکت در حوزه آب فناوری زیستی صنایع غذایی حضور داشتند که از این‌تعداد ۵۰ شرکت در حوزه کشاورزی بودند و بیش از ۷۰ شرکت در خصوص آب و‌گلخانه و هوشمندترین تاسیسات آب خوراک‌دام‌و‌طیور و تصفیه آب و‌فاضلاب نیز فعال بودند که به نظرم یک‌دستاورد ارزشمند و خوبی ‌بود. 
وی‌به راه اندازی دهکده علمی فناوری کشاورزی در استان اشاره کرد: هدف ما تا آخر سال جاری، شرکت های دانش بنیان را با اهتمام‌جوانان خلاق به یکصد شرکت ارتقا دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی اذعان کرد: نخبگان و پژوهشگران استان در این‌حوزه فعال هستند و دور از انتظار نیست امسال که پنج هزار تن تولیدات کشاورزی در عرصه های مختلف غذایی داشتیم از طریق شرکت ها به بهره وری دو برابر برسانیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار